Confrontation to gra strategiczna osadzona w ogarniętym wojenną pożogą świecie fantasy. Jego autorami są ludzie z francuskiego studia Cyanide, znani z takich produkcji jak Blood Bowl, Chaos League czy Loki. Całość stanowi pecetową adaptację stołowej gry bitewnej stworzonej przez firmę Rackham, której pierwsza edycja zadebiutowała na rynku w 1998 roku.
Akcja toczy się w fantastycznym świecie Aarklash, rozdartym przez wojnę znaną jako Rag'narok. Krainę tę zamieszkuje wiele różnych ras i kultur, które w sumie zgromadzone są w trzech głównych przymierzach. Pierwsze z nich znane jest jako Drogi Światła (Ways of Light), którego członkowie chcą nadejścia pokoju i zapanowania rządów rozumu. W jego szeregach znajdziemy ludzkie królestwo Alahan, imperium Akkyllann i plemiona Avaggdu, jak również młodą elfią Republikę Lanever. Drugie przymierze przyjęło nazwę Meandrów Ciemności (Meanders of Darkness) i nie cofnie się przed niczym w pogoni za władzą. W jego skład wchodzą siły zła, takie jak martwiaki Acheronu, alchemicy Dirz, krasnoludy Mid-Nor czy elfy Akkyshans. Trzecią i ostatnią stroną konfliktu są tzw. Ścieżki Przeznaczenia (Paths of Destiny) zrzeszające takie nacje jak elfy Daikinee, gobliny No-Dan-Kar, orki Bran-O-Kor, czy przypominające wilkołaki Wolfeny z Yllia. Wszystkie te rasy łączy jedno - żadna z nich nie chce wybierać pomiędzy Światłem i Ciemnością. Zamiast tego wolą własnoręcznie wykuwać swoje przeznaczenie.
W Confrontation obejmujemy dowództwo nad małymi oddziałami elitarnych wojowników Griffonu i naszym zadaniem jest zniszczenie organizacji znanej jako Skropion. Gracze muszą dbać o uzbrojenie własnych podwładnych i rekrutować nowych wojowników. Wraz z postępami w zabawie żołnierze nabywają doświadczenia i to od naszych decyzji zależy w jakim kierunku podąży rozwój ich umiejętności.