Hyundai opublikował ceny nowego modelu i40 Kombi, który już wkrótce pojawi się w polskich salonach. Auto będzie dostępne w pięciu wersjach wyposażenia i z czterema silnikami. Za najtańszego Hyundaia i40 Kombi z jednostką benzynową zapłacimy 84 900 złotych, zaś za najdroższego z dieslem pod maską - 131 900 zł.
Hyundai dość nietypowo zaczął atak na klasę średnią, prezentując swój nowy model - i40 - najpierw w wersji kombi. Samochód zadebiutował w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie, a teraz trafia do polskich salonów. Pięć wersji wyposażenia (Classic, Comfort, Comfort Plus, Style, Premium), cztery silniki (benzynowe: 1.6 GDI 136 KM i 2.0 GDI 177 KM, wysokoprężne: 1.7 LOW 115 KM i 1.7 HIGH 136 KM), dwanaście kolorów nadwozia (jeden zwykły, pięć metalizowanych i sześć perłowych) oraz trzy wzory felg aluminiowych (rozmiary od 16 do 18 cali).
Podstawę stanowi odmiana Classic, której cena rozpoczyna się od 84 900 złotych (silnik benzynowy 1.6 GDI 136 KM). W wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. 7 poduszek powietrznych (przednie, boczne, podwójne kurtyny i kolanowa), system kontroli trakcji i stabilizacji ESC/VSM, manualną klimatyzację, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka, statyczne doświetlanie zakrętów, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów oraz radio CD/MP3 ze sterowaniem z kierownicy oraz 6 głośnikami. Ceny pozostałych wersji silnikowych kształtują się następująco: 2.0 GDI: 90 500 zł, 1.7 LOW: 90 900 zł, 1.7 HIGH: 94 900 zł.
Odmiana Comfort jest droższa od Classic o 5000 złotych i bogatsza m.in. o dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, tempomat, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, 16-calowe alufelgi, przednie światła przeciwmgielne oraz samościemniające się lusterko wsteczne. Ceny wzbogaconej wersji Comfort Plus wahają się natomiast od 99 900 zł (1.6 GDI) do 109 900 zł (1.7 HIGH). Tutaj standardem są m.in. tylne poduszki boczne, kluczyk zbliżeniowy z przyciskiem START/STOP, podgrzewana kierownica, czujniki parkowania z przodu i z tyłu (dla produkcji majowej kamera z wyświetlaczem w lusterku), reflektory ksenonowe, przyciemnione tylne szyby oraz elektrycznie składane lusterka.
Hyundai i40 Kombi Style jest droższy o 10 000 złotych od wcześniejszego Comfort Plus i zaoferuje ponadto czujniki ciśnienia w oponach, podgrzewane fotele przednie, 17-calowe alufelgi, adaptacyjne światła przednie, wzmacniacz, subwoofer oraz zmieniarkę płyt CD.
W najbogatszej wersji Premium znajdziemy natomiast m.in. podgrzewane siedzenia tylne, elektrycznie regulowany fotel pasażera (kierowcy z pamięcią - obydwa wentylowane), skórzaną tapicerkę, systemy utrzymywania toru jazdy oraz inteligentnego parkowania, nawigację z kamerą cofania, 18-calowe felgi z lekkich stopów oraz listwę mocowania bagażu w bagażniku. Tu dostępne będą tylko dwie jednostki: 2.0 GDI 177 KM (127 500 zł) oraz 1.7 HIGH 136 KM (131 900 zł). Wśród opcji znajdziemy niewiele pozycji, bo i wyposażenie każdej z wersji jest bogate. Pozycje do zamówienia to lakier metalizowany/perłowy (2000 zł), automatyczna skrzynia biegów (5000 zł - tylko to 2.0 GDI i 1.7 HIGH), panoramiczny dach (4500 zł) oraz nawigację (6000 zł).
Ceny i40 Kombi - powiedzmy to szczerze - nie są niskie i nowy Hyundai pod tym względem staje z liderami segmentu jak równy z równym. Mamy nadzieję, że pod względem wykonania, jakości zastosowanych materiałów oraz właściwości jezdnych także nie będzie odbiegał od najlepszych w klasie. Poważnymi atutami i40 są bez wątpienia bardzo dobry poziom wyposażenia oraz pełna, 5-letnia gwarancja bez limitu kilometrów. Dobra wiadomość też jest taka, że na jesieni zadebiutuje odmiana sedan, która na pewno będzie tańsza.