Trwają prace nad uruchomieniem w Polsce produkcji małego elektrycznego samochodu miejskiego EV-mini. Główną zaletą będzie jego ekologia i niskie koszty eksploatacji.
W fazie organizacyjnej jest uruchomienie produkcji samochodu elektrycznego do jazdy po mieście. Jest to mały dwuosobowy samochód w pełni elektryczny zasilany z akumulatorów.
Wiele osób co dzień dojeżdża do pracy robiąc po drodze zakupy przejeżdżając samochodem max. 50 km. Takie osoby nie potrzebują dużego samochodu, którym trudno znaleźć miejsce parkingowe. Nie potrzebują również więcej niż jednego dodatkowego miejsca dla pasażera. Koszty codziennej jazdy po mieście nie są małe, dlatego takie rozwiązanie będzie miało wielu odbiorców. Oprócz oczywiście ekologii ważnym atutem jest koszt eksploatacji. Samochód taki zużywa na 100 km energii za ok. 3 do 4 zł. Jeśli mowa o kosztach eksploatacji warto zwrócić uwagę na zastosowane akumulatory. Model ten wykorzystuje wysoko wydajne akumulatory kwosowo-ołowiowe ze względu na ich cenę. Takie akumulatory są jeszcze zasadniczo tańsze od Litowo-Ionowych.
Będą oferowane dwie wersje modelu o różnej mocy silnika i odpowiednio prędkości maksymalnej. Niestety wielkości te są odwrotnie proporcjonalne do zasięgu, który w przypadku większego silnika skróci się do 80 km.
Specyfikacja:
Silnik prądu zmiennego 6.5 lub 8.5 kw
Akumulatory wysokowydajne akumulatory kwasowo ołowiowo
Ładowarka wbudowana, ładowanie ze zwykłego gniazda sieciowego
Maksymalna prędkość w zależności od silnika 60 lub 80 km/h
Maksymalny zasięg - w zależności od silnika 136 lub 80 km
Minimalna średnica zawracania 7.5 m
Układ kierowniczy przekładnia zębata, opcja wspomagania.
Hamulce hydrauliczne
Maksymalne pokonywane wzniesienie 25 %
Masa własna z akumulatorami 920 kg
Ładowność 220 kg
Ilość osób 2
Wymiary - 2340 x 1550 x 1550 mm
Rozstaw osi 1650 mm
Rozstaw kół (przód/tył) 1250 / 1300 mm
Kolor pięć podstawowych lub na zamówienie
Planowana cena brutto ok. 45 000 zł
W stałej sprzedaży powinny pojawić się w połowie 2011 roku