Tytanowa Leica M9

http://www.leica.com/ | 27/09/2010 09:09

Leica zaprezentowała ekskluzywną, limitowaną do 500 sztuk edycję cyfrowego dalmierzowca Leica M9 wykonanego z tytanu. Za nowy wygląd Leiki odpowiedzialny jest wybitny projektant samochodów z Audi Design Team, Walter de'Silva.
Limitowana edycja Leica M9 Titanium jest rezultatem współpracy z Walterem de'Silva, odpowiedzialnym m.in. za przełomowe rozwiązania wzornictwa najnowszych modeli Grupy Volksvagena takich jak Audi, czy Lamborghini. Prowadzony przez niego Audi Design Team wizjonersko odświeżył Leikę M9. Aparat został wyprodukowany w liczącej tylko 500 sztuk serii.
Leica M9 Titanium oferowana jest w zestawie z obiektywem LEICA SUMMILUX 35mm f / 1,4-M ASPH. Zewnętrzne elementy tego obiektywu również zostały wykonane z litego tytanu.
Tytan, z którego wykonano elementy Leiki, to bardzo lekki, ale niezwykle mocny i wytrzymały metal. Ponadto, szczególnie eksponowane powierzchnie pokryte zostały specjalną twardą powłoką. Jako warstwę ochronną ekranu LCD zastosowano odporne na zarysowania, szafirowo-kryształowe szkło. Co ciekawe, jako okleinę aparatu wykorzystano skórę zwykle zarezerwowaną do wnętrz samochodów najwyższych modeli Audi.
Zupełnie nowym rozwiązaniem jest system ramek określających kadr, które teraz są wyświetlanie przez elektroniczny system diod LED. Dodatkowym aspektem nowego wyglądu jest odświeżone, polerowane logo Leica, umieszczone centralnie, bezpośrednio nad obiektywem.
Osłona obiektywu ma cztery wycięcia rozmieszczone na obwodzie. Wszystkie widoczne metalowe części obiektywu, wraz z osłoną wykonane są z litego tytanu.
Nowością w historii techniki fotograficznej jest Entirely - nowatorski uchwyt aparatu, zapewniający innowacyjny sposób trzymania i noszenia aparatu. Główny projektant we współpracy z inżynierami Leiki zastąpił tradycyjny, standardowy pasek - specyficzną pętlą. Pętla, pokryta delikatną skórą Nappa, mocowana jest do korpusu metalowym nitem, zapewniając bezpieczny, stabilny i ergonomiczny chwyt podczas fotografowania jedną ręką.


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.