Saab 9-3. Aby choć trochę poprawić jego pozycję w starciu ze znacznie młodszymi i nowocześniejszymi rywalami, Saab zdecydował się na umieszczenie pod maską nowego silnika diesla. To 1,9-litrowy motor wyposażony w podwójne turbodoładowanie, który w ofercie będzie dostępny w trzech wariantach mocy.
Pierwszy dysponuje 130 KM (zastąpi odmianę 120-konną), drugi 160 KM (zastępuje odmianę 150-konną), a na szczycie gamy znajdziemy motor o mocy 180 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W celu zwiększenia oszczędności producent zdecydował się (w sedanie i kombi) na wydłużenie ostatniego biegu. Szwedzi zapewniają jednak, że nie będzie to mieć wpływu na szybkość samochodów.
Oprócz tego w 9-3 znajdziemy także: zmienione przełożenia skrzyń biegów, nowe, bardziej wydajne elektryczno-hydrauliczne wspomaganie kierownicy, opony o niskich oporach toczenia, poprawioną aerodynamikę, m.in. dzięki tylnym osłonom podwozia. Auta mają także stracić niepotrzebna masę. Ale to nie wszystko, bo 9-3 zyskał przeprojektowany tył upodobniony do modelu 9-5, w wersjach z manualną skrzynią wskaźnik umieszczony przy zegarach wskazujący najlepszy moment na zmianę biegu, a także nowe alufelgi.
Ci, którzy myślą o zakupie wersji z napędem na cztery koła, mają teraz do wyboru nową 2-litrową jednostkę benzynową BioPower o mocy 163 KM. W ofercie dostępna będzie także edycja TX, oparta na limitowanej edycji Turbo X. Wyróżniać ją będzie tytanowego koloru wykończenie nadwozia, a także 17- lub 18-calowe alufelgi. We wnętrzu czekać będą na nas wykończenia z włókna węglowego, skórzana kierownica oraz nowe dywaniki.
Jeśli zaś chodzi o Saaba 9-5 to producent zdecydował się na wzbogacenie gamy jednostek napędowych o trzy nowe silniki. Pierwsza to 2-litrowy diesel, z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 190 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po raz pierwszy w historii marki diesla będzie można zestawić z napędem na cztery koła. Drugi motor to 1,6-litrowa, turbodoładowana jednostka o mocy 180 KM i 230 Nm momentu obrotowego. Z tym silnikiem auto "setkę" osiąga w 9,5 s. Ostatnia z nowości to 2-litrowy, turbodoładowany motor serii BioPower, o mocy 220 KM i 350 Nm momentu obrotowego.