Fani sportowych aut mają swoje pięć minut. Renault zapoczątkowało bowiem sprzedaż Clio Gordini RS - limitowaną serię, będącą uzupełnieniem oferty sportowych modeli francuskiej marki. Clio sygnowane mianem słynnego producenta sportowych samochodów wyceniono na 92 200 zł.
Gordini oznacza szybkie auta z charakterystycznymi białymi pasami na karoserii. Nie inaczej jest z Clio Gordini RS, które zadebiutowało w Polsce 17 lipca w Poznaniu podczas N-Gine Renault F1 Team Show, a teraz wjeżdża do salonów sprzedaży. Nazwa marki Gordini pochodzi od nazwiska konstruktora Amedee Gordini'ego. W latach 50-tych XX wieku twórcę zaangażowało Renault. W latach 60-tych wytworzono pierwszy francuski, sportowy samochód, który trafił na rynek. W 2009 r. Renault zapowiedziało wskrzeszenie legendarnej marki. Dotrzymano sowa - pojawiło się Twingo sygnowane tą sportową legendą, a teraz przyszła kolej na Clio.
Francuski sportowiec wyróżnia się od normalnej wersji listwą zderzaka i dyfuzorem w kolorze lśniącej czerni, przednim i tylnym spojlerem, grillem w kolorze matowego chromu, białymi lusterkami oraz ciemnymi, 17-calowymi alufelgami we wzorze BeBop. Nie zabrakło oczywiście także wspomnianych już białych pasów Gordini, oznaczeń RS z przodu i z tyłu, a także napisu "Gordini series" po bokach. Do wyboru są cztery kolory nadwozia: Biel Alpejska, Perłowy, Głęboka Czerń oraz Niebieski Malte.
Wnętrze auta cechuje się czarno-niebieską skórzana tapicerką, skórzaną kierownicą z niebieską wstawką i białymi pasami, górną częścią deski rozdzielczej z przeszyciami, dywanikami Gordini, konsolą radia i listwą ozdobną wykończonymi czernią fortepianową oraz numerowaną tabliczką Gordini. Ponadto auto jest wyposażone dodatkowo m.in. w automatyczną klimatyzację i światła doświetlające zakręty FBL.
Pod maską specjalnej odmiany Clio pracuje znana 16-zaworowa, 200-konna jednostka benzynowa o pojemności 2 litrów. Sprint auta do "setki" trwa tylko 6,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h.