Pierwsza generacja BMW X3 sprzedawana była od 2003 r. 7 lat w motoryzacji to cała wieczność, dlatego też niemiecki SUV pilnie potrzebował następcy. I się doczekał. Bo oto dzisiaj BMW zaprezentowało całemu światu drugą generacje X3. Czy będzie to godny następca?
Wątpliwości rozwiane. Zobaczyliśmy najnowsze BMW X3 i trzeba powiedzieć, że firma projektując drugą generację tego modelu zrobiła kawał dobrej roboty. Przynajmniej jeśli chodzi o stylistykę. Design bawarskiego SUV-a stanowi mieszankę tego co mogliśmy już zobaczyć w X1 i X5. Ale w tym wszystkim zachował swój charakterystyczny wygląd.
Przód auta charakteryzuje się powiększonym grillem, a także nowymi światłami, które mają bardziej sportowy wygląd. Linia boczna, podobnie jak u braci, zdynamizowana została przez przetoczenie, które biegnie od przedniego nadkola, a kończy się na tylnych światłach. Przyzwyczajenia w tej części pojazdu wymagają zaburzone proporcje, gdzie na pierwszy plan swą wielkością wybijają się szyby. Najspokojniej prezentuje się tył pojazdu, z charakterystycznymi światłami.
Również we wnętrzu nie spotkamy żadnych rewolucji stylistycznych. I dobrze. Kokpit X3, jak to w BMW bywa, skierowany jest w stronę kierowcy. Kiedy zamówimy sobie system nawigacji w konsoli środkowej czekać będzie na nas 8,8-calowy wyświetlacz, który jest największy w klasie. We wnętrzu bez problemu powinno zmieścić się pięć osób. Bagażnik ma pojemność 550 litrów, a po złożeniu siedzeń wartość ta rośnie do 1600 l. Tylna kanapa może być dzielona w proporcjach: 40:20:40 co ma ułatwić zarządzanie przestrzenią bagażową.
Na początek do napędu nowego X3 służyć będą dwie jednostki napędowe. Pierwsza to 2-litrowy, dieslowski motor o mocy 184 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Wyposażone weń auto osiąga "setkę" w 8,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Druga jednostka to benzynowy, 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik, który oddaje w ręce kierowcy 306 KM i 400 Nm. Z tym motorem 100 km/h pojawia się na liczniku po 5,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 245 km/h.
W dieslu seryjnie montowana będzie 6-biegowa skrzynia manualna, a benzynie 8-stopniowy automat. Oba modele wyposażone będą także w system Auto Start Stop, system odzysku energii podczas hamowania, opony o zmniejszonym oporze toczenia, a także elektryczne wspomaganie kierownicy EPS. W słabszej jednostce montowany będzie także wskaźnik pokazujący, w którym momencie najlepiej zmienić bieg. SUV wyposażony będzie także w napęd na cztery koła xDrive. W opcji możemy sobie zamówić m.in. system DDC (Dynamic Damper Control), który pozwala kontrolować pracę amortyzatorów i korzystać z trzech zaprogramowanych opcji: Normal, Sport oraz Sport+.
Nowe BMW X3 powstawać będzie w amerykańskiej fabryce koncernu w Spartanburgu. W sprzedaży auta może się spodziewać na jesieni, a oficjalna premiera powinna nastąpić podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Nie wiadomo także jak zmieni się cena nowe modelu.