Modyfikacje w Oplu Vivaro

www.autogaleria.pl | 02/06/2010 11:06

Opel uatrakcyjnia swoją ofertę w segmencie lekkich pojazdów dostawczych. Model Vivaro uzyskał kilka modyfikacji w zakresie funkcjonalności, komfortu i ekonomiczności, które mają mu pomóc w zdobywaniu większej ilości nabywców.

Najbardziej widoczną zmianą w nowym Vivaro jest przeprojektowany kokpit z nową tablicą przyrządów (inna stylistyka graficzna, zintegrowany wskaźnik zmiany biegów). Niewątpliwym udogodnieniem jest możliwość sterowania radiem z bocznego modułu kolumny kierownicy, które jest oferowane z bogatszymi systemami audio (opcja z odbiornikiem R0v4). Rozbudowana została oferta systemów informacji
i rozrywki, których obudowa może być chromowana. Obejmuje ona następujące systemy: podstawowy R0v4, dwukanałowy R1 i najbardziej rozbudowany R2 z portem USB, technologią Bluetooth, lepszym wyświetlaczem i odtwarzaczem CD. Opcjonalnie można także zamówić system nawigacyjny TomTom z mapami
całej Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej oraz kolorowym ekranem i pilotem.

Ponadto w kierownicy (za dopłatą pokryta skórą) może się znaleźć regulator i ogranicznik prędkości
. Kolejne szczegóły, które pojawiły się w kabinie, to: dodatkowe miejsce nad schowkiem na rękawiczki oraz zamontowane wieszaki na ubrania w odmianach z pełną przegrodą.

Inżynierowie Opla poświęcili trochę uwagi również mniejszemu silnikowi
wysokoprężnemu 2.0 CDTI/114 KM, który ma być ekonomiczniejszy (średnie spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 7,5 l/100 km). Poza tym oferta
silnikowa obejmuje motor benzynowy 2.0/117 KM oraz kolejne dwa turbodiesle common rail: 2.0 CDTI/90 KM i 2.5 CDTI/146 KM. Wszystkie jednostki wysokoprężne mogą być wyposażone w filtr cząstek stałych, podobnie jak wersje ecoFLEX. Przeglądy okresowe jednostek z DPF wydłużono do 40 tys. km. Standardowo napęd przekazywany jest poprzez 6-biegową, ręczną przekładnię. Najmocniejsze silniki wysokoprężne mogą współpracować z automatyczną, 6-stopniową przekładnią Easytronic.

Dostępne wersje nadwozia stanowią najszerszą ofertę w swojej klasie, jeśli chodzi o oczekiwania dotyczące profilu użytkowego. Obejmują one odmianę van z pojedynczą lub podwójną kabiną oraz wersję kombi, które występują z dwoma rozstawami osi, dwiema wysokościami dachu i masie całkowitej od 2,7 do 2,9 t. Zamówić można także nadwozie burtowe, jak i samo podwozie z kabiną.

Opel Vivaro oferowany jest obecnie w nowym stalowoszarym kolorze nadwozia i z przyciemnionymi szybami.


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.