W obecności Kanclerz Niemiec - Angeli Merkel - Volkswagen pokazał światu, prototypowego na razie, Golfa z napędem elektrycznym. Auto nazwane Golf blue-e-motion jest częścią szeroko zakrojonej strategii produkcji ekologicznych modeli. Wersja seryjna spodziewana jest za 3 lata.
VW ma bardzo duże plany związane z ekologicznymi pojazdami. Już teraz koncern oferuje specjalne modele
oznaczone mianem BlueMotion, które dzięki oszczędnym silnikom diesla
i pakietom zmian m.in. nadwoziowych pozwalają zredukować spalanie. Ale to dopiero początek. Niemcy planują wprowadzenie do oferty
szerokiej gamy aut hybrydowych.
Pierwszego członka rodziny już znamy. To Touareg Hybrid. W 2012 r. ma zadebiutować hybrydowa Jetta, a rok później Golf i Passat. Prawdopodobnie w 2012 r. zadebiutuje pierwszy w pełni elektryczny pojazd VW, czyli Up blue-e-motion. Ma to być małe autko, które zaspokoi potrzebę użytkowania samochodu na krótkich dystansach, w typowo miejskich warunkach. W 2013 r. ma zadebiutować seryjna wersja Golfa blue-e-motion.
Elektryczny Golf nie różni się niczym od swych spalinowych braci. Przynajmniej jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny. Jedyne, co przykuwa wzrok to lekko zmieniony przód, upodobniony do sportowych odmian Golfa - GTI i GTD. Sam projekt wnętrza również pozostaje bez zmian. Litowo-jonowe baterie, w których magazynowana jest energia, umieszczono w tunelu środkowym, pod tylną kanapą oraz w bagażniku
. Z tego powodu pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi teraz 237 l.
Koncept napędzany jest motorem elektrycznym o mocy 115 KM i 270 Nm momentu obrotowego. 100 km/h osiąga w 11,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 140 km/h. Silnik zamontowano z przodu pojazdu, w miejscu, w którym znajduje się tradycyjna jednostka. Zasięg auta oszacowano na poziomie 150 km. Gotowy do drogi pojazd waży 1545 kg i jest o 205 kg cięższy od Golfa BlueMotion TDI z skrzynią DSG.
VW Golf blue-e-motion na razie powstanie w liczbie 500 sztuk, które będą poddawane testom i sprawdzane w normalnych warunkach codziennej eksploatacji. Jak już pisaliśmy na wstępie, seryjna odmiana ma się pojawić w 2013 r. Już teraz jednak VW rozpoczął przygotowania do jej produkcji
. Koncern szacuje, że w 2020 r. milion aut elektrycznych będzie nosić znaczek VW.