W Warszawie odbyła się krajowa premiera najnowszej, szóstej już generacji modelu BMW serii 5.
Już na pierwszy rzut oka widać, że niemiecka firma odchodzi od pomysłów kontrowersyjnego stylisty Chrisa Bangle a. Mimo, że brał on udział w pracach przy nowym modelu, to jednak ostateczny wygląd Piątki AD 2010 odbiega od typowych dla niego rozwiązań. Najwyraźniej uznano, że potencjalnym klientom bardziej przypadną do gustu eleganckie i klasyczne rozwiązania.
Oprócz dużego rozstawu osi, dłuższej i smuklejszej maski silnika oraz krótszych zwisów z przodu, kolejną zmianą w porównaniu do poprzedniej generacji, jest przesunięta w tył kabina pasażerska oraz niska, wydłużona linia dachu. Wygląd pojazdu cechują typowe cechy BMW zawarte są w strukturze maski silnika oraz w pionowej konstrukcji grilla atrapy chłodnicy, a także w eleganckich liniach bocznych ciągnących się aż po muskularny tył.
We wnętrzu zadbano przede wszystkim o funkcjonalność w połączeniu z niepowtarzalnym stylem i wysoka jakością wykonania poszczególnych elementów.
Zaawansowane technologie układu napędowego i jezdnego gwarantują sportowe osiągi w połączeniu z jeszcze wyższym poziomem komfortu jazdy. Jednocześnie dostępny jako opcja, układ kontroli dynamiki jazdy pozwala dostosować ustawienia zawieszenia do indywidualnych preferencji kierowcy.
Nowe BMW serii 5 Limuzyna napędzane może być ośmiocylindrowym silnikiem oraz trzema sześciocylindrowymi jednostkami benzynowymi, a także z dwiema sześciocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi. Ofertę uzupełnia czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, z aluminiową skrzynią korbową i układem wtrysku bezpośredniego. BMW 520d rozwija moc 184 KM i wyposażone jest standardowo w funkcję automatycznego włączania i wyłączania silnika. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,0 l na 100 km, a emisja CO2 - 132 g na kilometr.
Najmocniejszą wersją silnika jest ośmiocylindrowa jednostka z układem TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) w BMW 550i, rozwijająca maksymalną moc 407 KM.
Z kolei montowany w BMW 535i sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem TwinPower Turbo, High Precision Injection i VALVETRONIC dostarcza 306 KM mocy, natomiast dwa sześciocylindrowe silniki rzędowe wyposażone w układ High Precision Injection rozwijają 258 KM w BMW 528i i 204 KM w BMW 523i. Sześciocylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne napędzające BMW 530d mają 245 KM, a w BMW 525d - 204 KM mocy.
Wszystkie wersje nowego BMW serii 5 spełniają wymagania normy emisji spalin Euro 5.
Wszystkie wersje nowego modelu dostępne są opcjonalnie z nową, ośmiobiegową przekładnią automatyczną. W BMW 550i oferowana jest ona w standardzie. Jako opcja dostępna jest ponadto sportowa automatyczna skrzynia biegów obsługiwana dźwigienkami przy kierownicy.
W zależności od wersji standardowe wyposażenie obejmuje także BMW EfficientDynamics, czyli odzyskiwanie energii hamowania (Brake Energy Regeneration), wskaźnik zmiany biegów, aktywne sterowanie wlotami powietrza i sterowanie agregatami pomocniczymi ( np. odłączaną sprężarką klimatyzacji).
Z kolei systemy wspomagania kierowcy, oferowane w ramach BMW ConnectedDrive, obejmują asystenta parkowania, funkcję Surround View, ostrzeganie o kolizji z aktywacją hamulców, a także aktywny tempomat, system Stop & Go oraz Speed Limit Device. Dostępne są ponadto takie funkcje jak ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, Speed Limit Info, wyświetlacz Head-Up, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób oraz kamera cofania.
Ponadto auto wyposażone jest standardowo w najnowszą generację systemu obsługi BMW iDrive, który aktywuje i steruje wszystkimi funkcjami telekomunikacyjnymi, rozrywkowymi i nawigacyjnymi za pomocą kontrolera na konsoli środkowej oraz wyświetlacza o przekątnej 10,2- lub 7 na desce rozdzielczej.
Nowe BMW serii 5, podobnie jak modele serii 7 produkowane jest w Dingolfing.
Prawie 38 lat obecności BMW serii 5 na rynku, 5 generacji i ponad 5,5 mln sprzedanych egzemplarzy czynią z tego modelu jeden z najpopularniejszych samochodów wyższej klasy średniej na świecie. Szóste wcielenie niemieckiej limuzyny w najtańszej wersji 520d z wysokoprężnym silnikiem 2.0/184 KM kosztuje 172 900 zł. Ceny odmian benzynowych zaczynają się od 195 900 zł za model 523i z silnikiem 3.0/204 KM, a kończą na 326 500 zł za topową wersję 550i wyposażoną w ośmiocylindrowy silnik 4.4/407 KM.