Centrum motoryzacyjnego świata zdaje się przesuwać na niedoceniane dotąd tereny. Po tym, co pokazali producenci podczas salonu samochodowego w Delhi, można sądzić, że tworzenie tańszych aut dla rosnących rynków staje się obowiązującą filozofią.
Honda przygotowała prototypowy model nowego małego auta - New Small Concept. Pięcioosobowy samochód ma wykorzystywać podzespoły istniejących już modeli, co pozwoli obniżyć cenę. Seryjne auto pojawi się w przyszłym roku. Produkcja ma być prowadzona w Tajlandii i Indiach.
Inżynierowie z indyjskiej Suzuki Maruti pracują nad MPV opartym o przedłużoną platformę SX4. Zapowiada je prototyp R3, mający 6 foteli w trzech rzędach.
Seryjne auto ma się pojawić w ciągu niecałych dwóch lat. Mają napędzać je silniki benzynowe Suzuki o pojemnościach od 1,2 do 1,4 l, a może także fiatowski Multijet 1,3 l. Możliwe jest także wykorzystanie silników Volkswagena, który ma w Suzuki niemal 20 proc. udziałów.
Toyota pokazała model Etios w wersji sedan i hatchback. Szczegółów technicznych jeszcze nie ma. Wiadomo tylko, że auto ma debiutować w Indiach na koniec tego roku, a potem trafiać także na inne rynki. W sumie Toyota chce sprzedawać rocznie 70 000 tych aut, produkowanych w Indiach.