Na zewnątrz nic się nie zmienia. Zmiany dotyczą silników, które mają być dynamiczniejsze i oszczędniejsze, ustawień zawieszenia oraz układu kierowniczego. Oto szczegóły.
Każdy motor został poddany modyfikacjom, zyskując większą moc i wartość maksymalnego momentu obrotowego, ograniczając przy tym, nawet do 13 proc., apetyt na paliwo i emisję CO2. Nowa gama w całości będzie spełniać normę emisji spalin Euro 5. Ofertę będzie otwierać 3-cylindrowy silnik 1.0/65 KM i 90 Nm (do tej pory 60 KM i 88 Nm).
W Corsie po zmianach obie jednostki Twinport o pojemnościach 1,2 i 1,4 l będą dostępne w dwóch wersjach o różnych mocach. Słabsze 1.2 generować teraz będzie 70 koni mocy i 115 Nm maksymalnego momentu (poprzednio 80 KM i 110 Nm), a wyższy wariant o 15 KM więcej (85 KM). Niewiele mocniejsza będzie pierwsza odmiana silnika 1.4 z 87 KM, ale wytwarzająca więcej maks. momentu obrotowego na poziomie 130 Nm (do tej pory 90 KM i 125 Nm). Drugi wariant tego silnika będzie posiadał moc rzędu 100 KM.
Zmiany objęły również - choć w nie tak znaczącym stopniu - sportowe opcje małego Opla: GSi i OPC z turbodoładowanym motorem 1.6, który w pierwszym przypadku ma nadal 150 KM i 210 Nm, a w drugim 192 KM mocy i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Teraz będą one natomiast bardziej przyjazne środowisku. Poszczególne jednostki napędowe będą dostępne ze skrzyniami biegów o krótkich (bardziej dynamiczna jazda) lub długich przełożeniach (ekonomiczna jazda).
Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to na szczycie pozostanie 1.7 CDTI, którego moc wzrosła ze 125 do 130 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosić będzie teraz równe 300 Nm (poprzednio 280 Nm). Wzrosła także prędkość maksymalna - 200 km/h - oraz poprawiło się przyspieszenie pojazdu do 100 km/h - 9,5 s. W optymalnej zmianie biegów ma pomagać wskaźnik zmiany przełożenia. Najoszczędniejszym dieslem w zestawieniu będzie od nowego roku modelowego 95-konna, generująca 190 Nm maksymalnego momentu jednostka 1.3 CDTI ecoFLEX, która zastąpi motor 1.3 CDTI/75 KM oferowany tylko w odmianie trzydrzwiowej. Trzeci motor, także o pojemności 1,3 l, będzie występował w dwóch wersjach: 75 KM i 190 Nm oraz 90 KM i 200 Nm.