Kia we Frankfurcie pokaże premierowe modele: Venga, cee'd FL i Sorento, sedana Forte w ekologicznej odmianie i "zieloną" paletę modeli, nazwaną EcoDynamics.
Venga, nowy przedstawiciel segmentu B ma postać minivana, choć Kia twierdzi, że mamy do czynienia z hatchbackiem. Zaprojektowane w Europie auto posiada duży rozstaw osi (2615 mm) oraz pojemne wnętrze. Vengę wyposażono w dzieloną w proporcjach 60/40 i przesuwaną kanapę tylną, a w niektórych modelach zyskamy także panoramiczne okno dachowe. Do napędu posłużą m.in. jednostki napędowe znane z Soula i cee'da. Dwie mają 1,6 litra pojemności, benzynowa osiąga 126 KM, a wysokoprężna 128 KM. Ponadto w ofercie będą dwa mniejsze silniki o pojemności 1,4 litra: benzynowy o mocy 90 KM i zupełnie nowy diesel w dwóch wariantach mocy: 75 i 90 KM. W opcji dostępny będzie system ISG (technologia Idle Stop & Go).
Bardzo popularny cee'd zyskuje w tym roku swój pierwszy facelifting. Najwięcej zmian zaszło z przodu pojazdu, gdzie zmieniono grill, zderzak i światła. Z tyłu przeprojektowano klosze lamp (teraz swoim wyglądem przypominają te wykonane w technologii LED) i zderzak. Całości dopełniają lusterka z wbudowanymi weń kierunkowskazami oraz inne wzory felg. We wnętrzu przeprojektowano konsolę centralną, a kierowca trzyma teraz w dłoniach nową, 4-ramienną, wielofunkcyjną kierownicę. Oprócz tego, na drążku zmiany biegów znajdziemy przycisk pozwalający na załączenie wstecznego biegu, a z innych zmian możemy wymienić: powiększony schowek w konsoli centralnej oraz przeprojektowane zegary z czerwonym (zamiast pomarańczowego) podświetleniem. Producent wprowadza także do oferty kilka nowych rozwiązań technologicznych. W cee'dzie znajdziemy np.: system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), system podpowiedzi ruchu kierownicy (VSM), system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).
Kolejna nowość Kii to druga generacja popularnego Sorento. Auto może mieć 5- lub 7-miejscowy charakter. W tym modelu konstruktorzy zrezygnowali z ramy nośnej na rzecz konstrukcji samonośnej, czego efektem jest obniżenie masy pojazdu o 215 kg i wyższy komfort jazdy. Pod maską znajdziemy m.in. 2,2-litrowego diesla o mocy 197 KM, współpracującego z manualną skrzynią 6-biegową lub nową, 6-stopniową przekładnią automatyczną.
We Frankfurcie światową premierę będzie mieć ekologiczna linia modeli, nazwana EcoDynamics. Auta z tej serii wyposażone będą w system ISG, umożliwiający automatyczne wyłączanie i ponowny rozruch silnika, energooszczędny system sterujący alternatora, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu, a także ogumienie Michelin o niskich oporach toczenia. Kolejne pojazdy z tej serii wyposażone będą m.in. w: zoptymalizowane aerodynamicznie elementy nadwozia, silniki na paliwa alternatywne oraz hybrydowe, akumulatorowe i zasilane ogniwami paliwowymi elektryczne zespoły napędowe. We Frankfurcie zobaczymy: Forte LPI Hybrid, cee'd Hybrid i Sorento Hybrid.
Pokaz samochodu Kia Forte LPI Hybrid w Europie łączy się z zapowiedzią szerokiego programu badawczego w warunkach rzeczywistych, przewidywanego przez Kię na rok 2010. Forte oficjalnie nie jest sprzedawany w Europie, ale firma zamierza w przyszłym roku rozpocząć próbną eksploatację floty 36 tych pojazdów na naszym kontynencie. Będą one dostępne dla mediów w celach testowych oraz stanowić pomoc w ocenie potencjału komercjalizacji hybryd LPI na większą skalę w przyszłości. Sam samochód jest już sprzedawany w Korei. Posiada on zasilaną paliwem LPG, 114-konną jednostkę spalinową o pojemności 1,6 litra, współpracującą z hybrydowym zespołem napędowym. W jego skład wchodzi silnik elektryczny o mocy 15 kW i momencie obrotowym 105 Nm, bateria akumulatorów polimerowych o napięciu 180 V, bezstopniowa skrzynia przekładniowa CVT, oszczędnościowy system ISG oraz system regeneracyjnego hamowania, doładowujący akumulatory. Zużycie paliwa wynosi 5,6 l/100 km, a emisja CO2 tylko 99 g/km.
Zespół napędowy modelu cee'd Hybrid jest zbliżony do stosowanego w Forte, lecz 1,6-litrowa jednostka spalinowa zasilana jest benzyną. Kia Sorento Hybrid posiada silnik wysokoprężny z dwoma turbosprężarkami o pojemności 1,6-litra i mocy przekraczającej 163 KM, współpracujący z silnikiem elektrycznym. Układ ten napędza koła przednie poprzez nowej konstrukcji przekładnię dwusprzęgłową, która może pracować w trybie automatycznym lub manualnym sekwencyjnym. Poziom emisji CO2 do atmosfery został w tym pojeździe obniżony do 119 g/km.