Renault Fluence

www.renault.pl | 04/09/2009 16:09

Renault podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentuje następcę Megane Sedan - model Fluence. To jednak coś więcej niż trójbryłowa odmiana trzeciej generacji kompaktu - to zupełnie nowy model, plasujący się pomiędzy Megane a Laguną.

Fluence w odróżnieniu od zwykłego Megane wygląda bardziej dynamicznie, ciekawie zaprojektowano półokrągłe przeprofilowania na błotnikach. Także z tyłu nowy sedan prezentuje się atrakcyjnie i - co najważniejsze - nie robi wrażenia sztucznie stworzonego auta trójbryłowego.

Przy długości 4620 mm nowe Renault wpisuje się między Megane (4295 mm) a Lagunę (4695 mm), bardzo zbliżając się do tej drugiej. Co najważniejsze, w stosunku do kompaktowego hatchbacka wydłużono rozstaw osi - z 2641 mm do 2702 mm (Laguna - 2756 mm). Bez wątpienia wpływa to pozytywnie na komfort wszystkich pasażerów, a zwłaszcza na przestronność tych na tylnej kanapie. Fluence może się także poszczycić jednym z największych bagażników w swojej klasie - 530 litrów. W przewożeniu długich przedmiotów na pewno pomoże asymetrycznie dzielona tylna kanapa.

Wnętrze Fluence również przeszło zmiany w stosunku do zwykłego Megane, ale są one delikatne. Najbardziej zauważalną jest wprowadzenie standardowych, analogowych zegarów - elektroniczny prędkościomierz zastąpiono klasyczną tarczą ze wskazówką. Poza tym możemy się spodziewać bardzo dobrej ergonomii, wygody oraz wysokiej jakości materiałów. Możemy być także pewni bogatego wyposażenia seryjnego oraz atrakcyjnego, również pod względem cen, dodatkowego - np. system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom czy rozbudowany zestaw audio 3D Sound Arkamys z systemem cyfrowego przetwarzania dźwięku.

Renault Fluence na początku będzie oferowany z dwoma jednostkami benzynowymi (1.6 16v 110 KM i 2.0 16v 140 KM - obydwa z możliwością wyboru z automatyczną skrzynią biegów) oraz dwoma wysokoprężnymi (1.5 dCi o mocach 85 i 105 KM). W maju przyszłego roku pojawią się nowoczesne diesle z filtrem cząsteczek stałych FAP - 1.5 dCi 90 i 110 KM. Ten drugi będzie opcjonalnie dostępny z nową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DCT (Dual Clutch Transmission).


Galeria:

Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.