Na salonie we Frankfurcie Saab pokaże nową odsłonę modelu 9-5. Flagowy model pozostał indywidualistą w swoim segmencie i zgodnie z tradycją marki dalej idzie swoją własną ścieżką.
Masywna bryła, budująca poczucie bezpieczeństwa, ale jednocześnie zawierająca w sobie odpowiednią dozę dynamizmu.
Można wybaczyć mu lekkie zachwianie proporcji na rzecz nostalgicznych odwołań do starych modeli z serii 900. Widać je chociażby na przykładzie charakterystycznego ścięcia tylnego słupa oraz klapy bagażnika. Także dach ukształtowany w formie "czapki" przywołuje miłe wspomnienia.
Przód zaś, z zagiętą panoramicznie szybą oraz czarnymi słupkami, wzorem konceptu AeroX ma kojarzyć się z owiewkami kokpitów samolotowych. Całość karoserii prezentuje się dość awangardowo i jednocześnie stanowi ciekawą odskocznię od aut prezentowanych przez konkurencję.
W środku znajdziemy płynnie ukształtowany kokpit z zielonym podświetleniem oprzyrządowania. Zgodnie z tradycją marki, przycisk do uruchamiania pojazdu (kiedyś była tu stacyjka) umieszczono na tunelu środkowym, obok dźwigni zmiany biegów. Nowy 9-5 będzie mógł być wyposażony w szereg różnego rodzaju urządzeń ułatwiających jazdę oraz podnoszących komfort. Na liście dodatków znajdują się m.in: trójstrefowa klimatyzacja, system head-up display, adaptacyjne biksenonowe lampy, system audio renomowanej firmy Harman/Kardon czy też zawieszenie z amortyzatorami o regulowanej twardości tłumienia.
Nowy Saab, produkowany w szwedzkiej fabryce w Trollhattan, będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia (Linear, Vector i Aero). Na początku klienci będą mogli wybierać spośród dwóch jednostek benzynowych (2.0 turbo/220 KM i 2.8 V6 turbo/300 KM) oraz jednego diesla (2.0/160 KM). Nieco później do palety dołączy mały, 1,6-litrowy turbodoładowany motor benzynowy o mocy 180 KM oraz druga wersja silnika 2.0 turbo, napędzana bioetanolem E85. Napęd na cztery koła typu XWD (z elektroniczną blokadą tylnego dyferencjału), znany z modelu 9-3, dostępny będzie z najmocniejszymi jednostkami benzynowymi (standardowo z 2.8 V6). Wszystkie silniki zestawiono z sześciobiegowymi przekładniami.