Peugeot chwali się, że RCZ to pierwszy osobowy model marki, który nie ma cyfry "zero" w swojej nazwie. Czy czymś jeszcze wyróżnia się francuskie coupe? Oczywiście! Żaden inny Peugeot nie ma tak fantastycznej linii nadwozia, tak nietypowego dachu z charakterystycznymi przetłoczeniami przechodzącymi w tylną szybę (tzw. "double bubble") czy wreszcie tak namiętnie ukształtowanego tyłu.
Pod maską RCZ znajdą się trzy jednostki napędowe - benzynowy 1.6 o mocy 200 KM. Bezpośredni wtrysk, turbosprężarka o zmiennej geometrii, 6-biegowa skrzynia manualna i przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,6 sekundy. Specjalnie dla tego silnika Peugeot opracował technologię Sound System Technology, pozwalającą zakomponować dźwięk jednostki napędowej. Dla klientów o mniejszych wymaganiach przygotowano wariant 156-konny, który będzie dostępny także z sekwencyjną, 6-biegową skrzynią automatyczną (od lata 2010 r.), natomiast dla miłośników klekotu jest w końcu diesel - 2.0 HDi o mocy 163 KM.
Peugeot RCZ zadebiutuje na tegorocznym Salonie Samochodowym we Frankfurcie.