Renault wprowadza na rynek Nowego Scenica model, będący pionierem i liderem w swojej kategorii od ponad 10 lat, który jest także ulubionym kompaktowym vanem Europejczyków. Nowy Scenic posiada atuty, które złożyły się na sukces dwóch pierwszych wersji, oferując przy tym jeszcze więcej miejsca i komfortu swoim pasażerom, zachowując stylistykę i właściwości jezdne hatchbacka. W produkcji tego modelu wykorzystano całe doświadczenie zakładu Renault w Douai (Francja), w którym produkowano wszystkie jego generacje.
Od momentu wprowadzenia do sprzedaży, nabywców znalazło 3,3 mln sztuk tego auta.
DESIGN ZAINSPIROWANY STYLISTYKĄ KLASYCZNYCH WERSJI NADWOZIOWYCH
Kompaktowa sylwetka kryjąca w sobie przestronne wnętrze, napięta linia, sportowy przód, opadający dach i tylne światła w kształcie bumerangu.
Solidność i dokładność: masywny styl, pełne błotniki, potężne nadkola, szeroki rozstaw kół, atrakcyjne materiały i precyzja połączeń.
SYMPATYCZNY I PRAKTYCZNY
Doskonale doświetlone wnętrze dzięki dużym szybom i przesuniętym słupkom przedniej szyby, które zapewniają również lepszą widoczność do przodu (o 8% większy kąt widzenia na boki i o 15% lepsza widoczność do góry).
Największa ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie ze wszystkich kompaktowych vanów promień na wysokości kolan wynosi 235 mm, co zapewnia komfortową podróż 4 dorosłym osobom o wzroście 1,85 m.
Pozycja ciała kierowcy typowa dla klasycznych wersji nadwoziowych: podwyższona o 15 mm podłoga i pionowo ustawiona kierownica.
Szeroki zakres regulacji, na najlepszym poziomie w segmencie 70 mm na wysokość i 240 mm regulacja wzdłużna fotela kierowcy oraz 50 mm i 5° regulacja kierownicy.
Elementy sterujące najważniejszych systemów wspomagających prowadzenie zgrupowane na konsoli centralnej (automatyczny hamulec postojowy, regulator ogranicznik prędkości).
Liczne schowki, o łącznej pojemności 86 litrów, rozmieszczone w całej kabinie (4 schowki w podłodze, 4 szuflady pod siedzeniami, 6 kieszeni w oparciach foteli, 2 stoliki lotnicze, schowek w desce rozdzielczej o poj. 11 l, przesuwna konsola centralna o poj. 9 l).
O 10% większa pojemność bagażnika (z 522 do 555 dm3 z zestawem do naprawy kół) niż w Scenicu II, pozwalająca zmieścić dodatkowy bagaż.
PRAKTYCZNE TECHNOLOGIE, UŁATWIAJĄCE PROWADZENIE SAMOCHODU
Kolorowy, wykonany w technologii TFT (Thin Film Technology) wyświetlacz LCD, o zwiększonej czytelności z możliwością indywidualnych ustawień.
Nowy, wbudowany system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom , oferowany w cenie 1990 PLN, opracowany na zasadzie wyłączności we współpracy z firmą TomTom.
Dźwiękowe i wizualne wspomaganie parkowania z kamerą cofania.
Wysokiej klasy system audio 3D Sound by Arkamys , umożliwiający uprzestrzennienie sceny dźwiękowej.
Moduł złączy multimedialnych Plug & Music, pozwalający na podłączenie przenośnych odtwarzaczy cyfrowych i urządzeń ze złączem USB.
ZACHOWANIE NA DRODZE TYPOWE DLA KLASYCZNYCH WERSJI NADWOZIOWYCH
Ta sama konstrukcja układu jezdnego co w Nowym Megane, z widlastą ramą podsilnikową i tylną osią o zamkniętym profilu, zapewniająca zmniejszenie przechyłów bocznych oraz precyzję prowadzenia godną klasycznych wersji nadwoziowych.
Nowe, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, zapewniające większą precyzję działania i przyjemność jazdy.
DOSKONAŁE SILNIKI
5 silników benzynowych (w zależności od kraju), w tym nowa jednostka 1.4 16V TCe 130.
7 silników wysokoprężnych (w zależności od kraju), w tym 2 emitujące poniżej 140g CO2/km.
4 wersje Renault eco (w zależności od kraju): przystępne cenowo i przyjazne dla środowiska w całym cyklu życia.
JAKOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO
Wspólne geny z gamą Megane: solidne auta o wysokiej jakości wykończenia, m.in. dzięki zastosowaniu metody spawania laserowego do łączenia dachu z bokami nadwozia.
Wzorowy poziom bezpieczeństwa, typowy dla Nowego Megane, który uzyskał w crash-testach EuroNCAP najwyższą ocenę w całej ich historii.
NIŻSZE KOSZTY EKSPLOATACJI
Niższa lub taka sama cena (w zależności od kraju) w stosunku do poprzedniej wersji, przy wyższym poziomie wyposażenia (ekran TFT, przednie zawieszenie z widlastą ramą podsilnikową, kamera cofania i nawigacja Carminat TomTom ).
Większa niezawodność i lepsza jakość zgodna z tendencją zapoczątkowaną przez Lagunę III, która plasuje się wśród 3 najlepszych modeli w swojej klasie.
O 20 do 30% niższe koszty eksploatacji (zwiększone do 30.000 km lub 2 lat przebiegi między przeglądami zamiast 30.000 km lub co roku, wyeliminowanie konieczności usuwania wody z układu klimatyzacji, 2-krotnie rzadsze wymiany filtra powietrza co 60.000 km / 4 lata, zamiast 30.000 km / 2 lat w silnikach dCi).