W środę (20 maja 2009 roku) oficjalnie wystartował serwis internetowy Otineto.com, który oferuje darmowe doładowania do telefonów komórkowych (w sieciach Tak-Tak, Simplus, Heyah, Sami Swoi, Cyfrowy Polsat i Play) oraz darmowe rozmowy z telefonu stacjonarnego i komputera.
W Otineo.com użytkownik zbiera punkty (otinki), które może wykorzystać w dowolnym czasie, na na darmowe doładowania do telefonów komórkowych. Dodatkowo użytkownik może również otrzymać od reklamodawcy kody promocyjne, które następnie będzie mógł wykorzystać, np. jako kupony rabatowe w sklepie. Możliwości poszerzania spektrum usług dostępnych w zamian za oglądanie reklam są szerokie.
W ciągu 3 tygodni od uruchomienia wersji beta serwisu Otineo zarejestrowało się ponad 100 tys. użytkowników. Użytkownicy w internetowym serwisie Otineo rejestrują się poprzez podanie swojego numeru telefonu. Zapobiega to tworzeniu przez użytkownika fikcyjnych kont, ponieważ aby zakończyć rejestrację użytkownik musi wykonać połączenie z podanego przez siebie numeru telefonu na automat zgłoszeniowy Otineo.
- Naszym celem jest również skorzystanie z dynamicznego wzrostu zainteresowania reklamą wideo w Internecie i pokazanie reklamodawcom bardzo skutecznego i efektywnego narzędzia reklamowego, które oferuje niespotykane do tej pory na rynku możliwości - mówi Łukasz Adamczyk, PR Manager Otineo.
Dla reklamodawców serwis wprowadza nowe na polskim rynku podejście do reklamy wideo poprzez wdrożenie autorskiego modelu targetowania reklamy (Targetowanie Autorskie) oraz trybu wyświetlania i rozliczania reklamy wideo (Pay-per-View Full Screen), który nakierowany jest na świadomy odbiór przekazu reklamowego. Użytkownicy potwierdzają fakt obejrzenia reklamy lub odpowiadają na pytania związane z reklamą.
Polska jest pierwszym na świecie krajem, gdzie wdrożony został system Otineo. Właścicielem serwisu www.otineo.com jest spółka Otineo Limited z siedzibą w Londynie. W zakresie teleinformatycznym i organizacji biura sprzedaży Otineo w Polsce uczestniczy firma Galena, posiadająca 8-letnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej na polskim rynku.