Cztery lata po rynkowym debiucie serii modelowej oznaczonej symbolem W 221, Mercedes-Benz prezentuje Klasę S, rocznik 2010. Niespotykane rozwiązania w dziedzinie komfortu i technologii napędu, a także najnowocześniejsza technika w służbie bezpieczeństwa użytkowników oto, co umacnia pozycję flagowego modelu Mercedes-Benz, jako wizytówki innowacji w ramach marki, a także pioniera w całej branży motoryzacyjnej. Klasa S 2010 debiutuje z pierwszym na świecie seryjnie produkowanym napędem hybrydowym opartym na akumulatorze litowo-jonowym. Dzięki niemu reprezentacyjny model S 400 HYBRID jest najoszczędniejszą limuzyną o napędzie benzynowym w swojej klasie. Spalanie paliwa rzędu 7,9 litra na 100 kilometrów odpowiada emisja dwutlenku węgla na poziomie zaledwie 186 gramów na kilometr. Klasa S 2010 jest już w ofercie polskich salonów.
Oferta silników obejmuje ponadto osiem nowoczesnych benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych, spalających do siedmiu procent mniej paliwa od swoich poprzedników. Przy średnim zużyciu 7,6 litra oleju napędowego, S 350 BlueEFFICIENCY to jeden z najbardziej ekonomicznych samochodów w segmencie aut luksusowych. Tradycyjnie wysoki poziom bezpieczeństwa Klasy S podnosi jeszcze wyjątkowe połączenie nowatorskich układów wspomagania pracy kierowcy oparty na technologii wideo i fal radiowych, dzięki którym ta luksusowa limuzyna staje się inteligentnym partnerem użytkownika na drodze. Można tu wymienić adaptacyjny układ wspomagania świateł drogowych (Adaptive Highbeam Assist), układ utrzymujący pojazd na wyznaczonym pasie ruchu (Lane Keeping Assist), kontrolę dopuszczalnej prędkości jazdy (Speed Limit Assist), a także zaawansowane urządzenie wspomagające widzenie w warunkach jazdy nocą (Night View Assist PLUS). Inne nowinki to funkcja rozpoznawania stanu senności u kierowcy o nazwie ATTENTION ASSIST oraz układ automatycznej stabilizacji pojazdu wobec podmuchów bocznego wiatru.
Dzięki 270.000 sprzedanych egzemplarzy od wprowadzenia na rynek jesienią 2005 r., typoszereg W/V 221 Klasy S to najbardziej wzięta na świecie limuzyna segmentu luksusowego i zarazem kontynuator historii sukcesu flagowego modelu ze stajni aut Mercedesa. Od roku 1951, kiedy to model oznaczony numerem 220 zapoczątkował rodzinę Klasy S, Mercedes-Benz sprzedał około 3,3 miliona samochodów osobowych należących do tej serii modelowej.
S 400 HYBRID: najbardziej ekonomiczna luksusowa limuzyna z silnikiem benzynowym na świecie Klasa S, rocznik 2010, to lider techniki motoryzacyjnej. Wiodącą pozycję Mercedesa w tym segmencie rynku umacnia nowy S 400 HYBRID, pierwszy na świecie samochód seryjny wyposażony w napęd hybrydowy z akumulatorem litowo-jonowym. S 400 HYBRID to kamień milowy na drodze ku mobilności wolnej od emisji spalin, zauważa dr Dieter Zetsche, prezes Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars. Nasz pierwszy seryjny samochód z napędem hybrydowym ilustruje zakrojoną na lata strategię zrównoważonego rozwoju marki Mercedes-Benz, ze ściśle określonym celem, jakim jest produkowanie oszczędnych i przyjaznych środowisku aut klasy Premium, bez konieczności chodzenia na kompromisy w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu czy doskonałych osiągów. Pierwszy napęd hybrydowy na wyposażeniu seryjnego auta marki Mercedes-Benz wyprowadza Klasę S z silnikiem benzynowym na pozycję lidera spalania w segmencie luksusowym. Zużyciu paliwa na poziomie 7,9 litra na 100 kilometrów towarzyszy emisja dwutlenku węgla w wysokości zaledwie 186 gramów na kilometr. To najniższy poziom w tej klasie pojazdów na świecie, pozwalający nazwać S 400 HYBRID, mistrzem emisji CO2 w klasie luksusowej .