Prototypowy Dodge Circuit EV emanuje zuchwałą stylizacją nadwozia i wystroju wnętrza, zadziwiając doskonałymi osiągami przy zerowym zużyciu paliwa i zerowej emisji spalin.
Jego karoseria jest aklamacją czystego auta sportowego pod każdym możliwym względem,a perfekcyjne proporcje sylwetki z kierowcą i pasażerem idealnie pośrodku przekonują o doskonałych własnościach jezdnych. Charakterystyczna, krzyżowa krata chłodnicy Dodge rozcina powietrze, kierując jego strugi wzdłuż maski komory silnikowej i dalej ponad szybą czołową i kokpitem. Boczne przetłoczenia wgłębiają się w zarys karoserii, przechodząc w funkcjonalne dukty chłodzenia hamulców tylnych.
Jednolitą kompozycję rufy pojazdu tworzą uporządkowane elementy funkcjonalne.
W nadwoziu Dodgea Circuit EV połączyliśmy zuchwałość stylizacji Dodge i bezkompromisowość samochodu wyczynowego o napędzie elektrycznym. mówi Ralph Gilles, wiceprezes Chrysler LLC ds. projektowania Dodge Circuit EV uwodzi prawdziwą frajdą z jazdy i ekspresją auta typowo sportowego, które nie zużywa paliwa i praktycznie nie wpływa na stan środowiska naturalnego.
Dodge Circuit EV otrzymał nowy, przyciągający uwagę kolor nadwozia Tangoreen oraz powiększone, stylizowane litery EV na obu burtach sportowej karoserii.
Nieskomplikowane wnętrze samochodu Dodge Circuit EV stanowi kombinację surowej funkcjonalności z atletycznym wyrafinowaniem. Wszystkie przełączniki i urządzenia w kokpicie znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Na tablicy przyrządów umieszczono zestaw dwóch głównych wskaźników analogowych, a status napędu elektrycznego pokazuje oddzielny wyświetlacz cyfrowy.
Głęboko profilowane fotele tapicerowane są pierwszorzędnej jakości skórą, która pokrywa także konsolę centralną oraz tablicę przyrządów na całej szerokości.
Podobnie jak każdy samochód sportowy z wysokiej półki Dodge Circuit EV wyposażony jest w system nagłaśniający klasy Premium, elektrycznie sterowane szyby i zamek centralny, klimatyzację oraz tempomat.
Osiągi Dodgea Circuit EV z czysto elektrycznym napędem ENVI są rzeczywiście
imponujące:
przyspieszenie 0-100 km/h w czasie poniżej 5 sekund
mili (402 m) ze startu stojącego w czasie 13 sekund
prędkość maksymalna ponad 193 km/h
Jednak najbardziej fascynującą cyfrą wśród danych tego pojazdu jest prawdopodobnie zero, a więc wartość zużywanego paliwa i emisji spalin przy tak wyśrubowanych osiągach.
Zespół napędowy Dodge Circiut EV składa się z trzech zaledwie części: silnika elektrycznego o mocy 200 kW (268 KM), systemu zaawansowanych akumulatorów litowo-jonowych zasilania oraz modułu sterującego przepływem energii.
To właśnie dzięki zaawansowanej technologii akumulatorów litowo-jonowych Dodge Circuit EV dysponuje zasięgiem 241 do 322 kilometrów, a więc trzykrotnie większym niż przeciętne dzienne potrzeby transportowe większości użytkowników. Ładowanie akumulatorów jest proste wystarczy włożyć wtyczkę do standardowego, domowego gniazdka 110V. Czas ładowania można skrócić o połowę przy użyciu prądu o napięciu 220V.
Dodge Circuit EV to samochód sportowy, który licznym entuzjastom motoryzacji umożliwia jazdę do pracy i dla przyjemności dosłownie na co dzień pozwalając zapomnieć o spalaniu benzyny oraz emisji szkodliwych dla otoczenia spalin.
Dodge Circuit EV podstawowe dane techniczne
Rodzaj: pojazd o napędzie całkowicie elektrycznym (BEV), 2-
miejscowy performance coupe
Chrysler Polska, Dział Prasowy, ul. G. Daimlera 1, 02-460 Warszawa
Dane wymiarowe
Długość 3900 mm
Szerokość 1714 mm
Wysokość 1150 mm
Rozstaw osi 2330 mm
Rozstaw kół przód/tył 1457 mm / 1490 mm
Średnica zawracania 11,6 m
Napęd i zawieszenie
Układ napędu napęd na koła tylne
Silnik elektryczny moc 200 kW (268 KM) z funkcją hamowania
regeneracyjnego
Akumulatory typu litowo-jonowego
Zawieszenie przednie: niezależne
tylne: niezależne
Koła i ogumienie
Przednie P195 / 45ZR17 (607 mm)
Tylne P235 / 40ZR18 (645 mm)
Kolorystyka
Nadwozie Tangoreen
Wnętrze czarna tapicerka skórzana, akcenty metalizowane Satin
Silver
Najważniejsze osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h poniżej 5 sekund
-mili ze startu stojącego około 13 sekund
Prędkość maksymalna ponad 193 km/h
Zasięg całkowity około 241 322 km (zasilanie wyłącznie
akumulatorowe).