Oczekiwanie na Volkswagena Golf GTI dobiegło końca. Lada moment rusza produkcja w Niemczech.
Reszta Europy dołączy tuż po Wielkanocy, pod koniec kwietnia. Ameryka Północna i Azja pójdą w ich ślady późnym latem.
Nic się nie zmieniło w porównaniu z modelem zaprezentowanym w 2008 w Paryżu na pokazie tzw koncepcji Golf GTI. Nowy model jest zasilany nowym 2,0-litrowy silnikiem TSI, 210-koni mechanicznych przy 5300 - 6200 obr/min.
TSI zastosowane w szóstym GTI jest wynikiem drugiego etapu rozwoju tych silników i w porównaniu do "EA888" ma kilka innowacji. Te nowe elementy to zmodyfikowane tłoki i pierścienie tłokowe, pompa regulująca dopływ oleju , nową próżnie pompy, nowa ciśnieniowa pompa paliwowa i nowy czujnik masy powietrza.
Podobnie jak w poprzednim modelu, nowe GTI będzie wyposażone w standardową, sześciobiegową manualną skrzynie biegó oraz opcjonalnie z podwójnym sprzęgłem(DSG). Według prognoz VW's, około 30 procent wszystkich GTI kierowców zamówi sportowego Golfa z DSG.
Model z ręczną skrzynią biegów osiąga przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę(62 mph) w 6,9 sekundy (taki sam dla DSG). Przy piątym biegu, GTI przyspiesza od 80 do 120 kilometrów na godzinę w 7,5 sekundy (9,5 sekundy z szóstego biegu). W GTI maksymalna prędkości to 240 kilometrów na godzinę.
Pod względem zużycia paliwa, GTI zużywa w cyklu średnio 7,3 lt / 100 km, natomiest model z ręczną skrzynię biegów 7,4 lt / 100 km.
Podobnie jak w przypadku poprzedniego modelu Golfa, będzie on dostępny w wersji trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej.