Przód samochodu charakteryzuje się szerokimi wlotami powietrza, które są niezbędne, aby żywotny silnik mógł oddychać , nową stylizacją klasycznej kratownicy wlotu powietrza Alfa Romeo oraz nowym zderzakiem. Na boku auta wzrok przykuwają nowe wloty powietrza służących do chłodzenia silnika wyraźne nawiązanie do modelu 8C Competizione, które mają wbudowane kierunkowskazy.
Tylna część samochodu została przeprojektowana tak, aby uzyskać maksymalne osiągi aerodynamiczne. Zderzak posiada odsysacz powietrza, co zwiększa siłę dociskową. Przeprojektowano pokrywę bagażnika z zastosowaniem technologii włókna węglowego, umieszczając spoiler skrzydłowy.
Układ kierowniczy może zostać spersonalizowany poprzez wybranie poszczególnych pozycji przy użyciu systemu Alfa D.N.A., co zapewnia natychmiastową reakcję pojazdu w każdych warunkach.
Jednak by uzyskać najnowocześniejsze osiągi w dynamice funkcjonowania, Alfa Romeo opracowała nowy system aktywnego zawieszenia . System za pomocą kontroli amortyzatorów redukuje wahania nadwozia we wszystkich warunkach jazdy, gwarantując w ten sposób najwyższy poziom bezpieczeństwa, komfortu i wygody prowadzenia pojazdu. System pozwala zrównoważyć transfer obciążenia przy przyspieszaniu, usztywniając tylną część i zapewniając błyskawiczne przyspieszenie przy maksymalnej przyczepności do podłoża. Używając funkcji Sky-Hook , system izoluje miejsca dla pasażerów i praktycznie uodparnia je na zakłócenia zewnętrzne. Tak więc, stosując nowy system, można uzyskiwać różne osiągi nadwozia, zależnie od warunków eksploatacji lub życzenia kierowcy.
Kontakt między samochodem i kierowcą zapewnia system Alfa D.N.A. Poza normalnym funkcjami, można dostosować geometrię samochodu, zgodnie z wybranym trybem jazdy. System Alfa D.N.A. posiada trzy tryby operacyjne, z których każdy może zostać wybrany przez kierowcę: Dynamiczny (tryb do jazdy sportowej), Normalny (tryb do jazdy w normalnych warunkach) oraz Na Każdą Pogodę (tryb do jazdy w warunkach niskiej przyczepności do podłoża, występujących w czasie opadów deszczu lub śniegu).
Silnik modelu Mito GTA Concept wykorzystuje zaawansowane rozwiązania techniczne w dziedzinie silników o zapłonie iskrowym, w tym bezpośredni wtrysk paliwa, technologię dual VVT, turbosprężarkę oraz rewolucyjny system kierowania. Uzyskuje osiągi porównywalne z silnikiem o pojemności 3000 cm3, pomimo, że zachowano umiarkowane zużycie paliwa, typowe dla 4-cylindrowego silnika o przeciętnej pojemności.
We wnętrzu modelu MiTo GTA Concept dominują dwa anatomiczne siedzenia przednie. Zapewniają one maksymalne wsparcie boczne w czasie jazdy sportowej oraz znaczną redukcję masy. Tylna część miejsca dla pasażerów także podkreśla sportowy charakter designu: znajdują się tam specjalne wnęki na kaski używane w wyścigach. Pokrycie podłogi tak jak podbicie dachowe oraz centralne i tylne słupki wykonane jest z luksusowego czarnego materiału Alcantara. Szczególną uwagę poświęcono kierownicy, która jest wynikiem badań ergonomicznych mających na celu zwiększenie kontroli kierowcy nad pojazdem, a także instrumentom pomiarowym o nowym wyglądzie (skala prędkościomierza sięga 300 km/godz.) i dźwigni zmiany biegów z charakterystycznym designem