Dunlop podejmuje ostrą walkę w terenie
Dunlop przedstawia Geomax MX51 i Geomax MX31
- najnowsze modele w ofercie opon motocrossowych. Zaprojektowane z myślą o motocyklistach amatorach motocrossu, MX51 oraz MX31 wykorzystują najnowszą technologię wzoru bieżnika Geomax Reinforced Pattern oraz unikalny system ściągów klocków bieżnika, co wpływa na polepszenie osiągów, wytrzymałości oraz prowadzenia
w trudnym terenie pod każdym względem.
Satysfakcja podczas ekstremalnej jazdy
Opracowane z myślą o rynku motocrossowym, opony Geomax MX51 i MX31 przeznaczone są dla amatorów adrenaliny, poszukujących niezapomnianych wrażeń i nowych wyzwań
w terenie. Firma Dunlop dostrzega poświęcenie oraz pasję, z jaką ci motocykliści uprawiają sport i dlatego też opracowała opony budzące zaufanie w ekstremalny sytuacjach, jakim muszą oni stawiać czoła. Podczas takiej jazdy najlepsza przyczepność staje się kluczową sprawą.
W oparciu o najlepsze w swojej klasie rozwiązania
Geomax MX51 opiera się na cieszącym się powodzeniem modelu D756, który w grudniu 2008 r. amerykańskie pismo Motocross Action (MXA) raz jeszcze wybrało najlepszym modelem opony motocrossowej. Stworzony, aby pokonać każdy średnio trudny teren, MX51 sprawdzi się również na miękkim i twardym podłożu. Geomax MX31 zastępuje D773, jednocześnie stawiając wysoko poprzeczkę jazdy po miękkim podłożu, kiedy wiąże się ona z pokonywaniem piaszczystego i błotnistego terenu.
Sprawdzone przez najlepszych...
Zespół badawczo-rozwojowy - zdecydowany przetestować opony do granic wytrzymałości przed wprowadzeniem ich na rynek - z pomocą motocyklistów Dunlop AMA Supercross
i Motocross sprawdził prototypy, podczas zawodów w najtrudniejszych warunkach. Motocykliści, wśród których znaleźli się tacy członkowie zespołu Honda Red Bull Racing Team, jak Andrew Short oraz Davi Millsaps, dokładnie sprawdzili dostępne już teraz na rynku opony w czasie mistrzostw w 2008 r. Dołączyli do nich Kevin Windham i Trey Canard, zawodnicy Supercross Lites East, starając się wydobyć z nich wszystko, co możliwe.
Dunlop większa przyczepność
Zarówno MX51, jak i MX31 wykorzystują zaawansowane technologie opatentowane przez Dunlopa jedną z nich jest Geomax Reinforced Pattern. Ta rewolucja we wzorze bieżnika oznacza wzrost wydajności w każdym aspekcie opony MX51, większą przyczepność
na odcinkach prostych oraz na zakrętach, amortyzację dużych nierówności i większą żywotność. W każdym pojedynczym klocku bieżnika, a w przypadku tylnych opon, także w klockach znajdujących się na barku bieżnika, znajdują się wgłębienia tworzące krawędzie wgryzające się w podłoże. Poprawiają one przyczepność w każdych warunkach terenowych. Zwiększoną przyczepność można również obserwować w średnich i średnio trudnych warunkach dzięki unikalnemu umieszczeniu klocków barkowych przedniej i tylnej opony.
Pomysłowe wykorzystanie ściągów również zwiększa osiągi nowej opony, łącząc
i wzmacniając klocki bieżnika, poprawiając tym samym ich odporność na wyrywanie. Płytkie wgłębienia pomiędzy klockami bieżnika opony MX51 pozwalają łatwo uporać
się z nierównościami i zapewniają bardziej płynną jazdę.
W MX31 zastosowano również nowe i unikalne technologie, które dają mu przewagę nad konkurencją. Wśród nich są opatentowane, specjalnie rzeźbione klocki barkowe, zwężające się w szpic, dzięki czemu opona zagłębia się w miękką nawierzchnię i dosięga twardego dna, a pojazd jedzie dalej. Aby mieć pewność, że klocki te osiągną swój maksymalny potencjał, konstruktorzy opony MX31 stworzyli szerszy profil bieżnika charakteryzujący
się luźniejszym układem klocków w jego centralnej części.
MX31 posiada wspólne cechy konstrukcyjne z MX51, takie jak ściągi łączące
i wzmacniające klocki bieżnika. Jedyny w swoim rodzaju rozkład klocków barkowych oraz konstrukcja wgłębień pomiędzy klockami bieżnika mają również zastosowanie
w MX31 dla większej przyczepności i dlatego podobnie jak w MX51 motocyklista może cieszyć się bardziej płynną jazdą.
Technologia
Zespół badawczo-rozwojowy firmy Dunlop intensywnie pracował, aby takie osiągi stały
się rzeczywistością. Zaadaptował on konstrukcję szkieletu i elementy konstrukcyjne opony wyścigowej D756RR oraz zastosował techniki modelowania oraz analizy MES
w przestrzeni trójwymiarowej, aby uzyskać technologię mieszanki gumowej i wzoru bieżnika, które dają przewagę oponom Geomax MX51 i MX31.
Większa przyczepność szybsze proste sprawdzone na torze.
W oponach MX51 i MX31 Dunlop wykorzystał technologie prosto z torów wyścigowych. Stosując kord poliestrowy o dużej gęstości, ułożony pod kątami spotykanymi w oponach wyścigowych, stworzono wzmocniony szkielet opony o zwiększonej stabilności, który poradzi sobie z obniżonym ciśnieniem i da większą przyczepność dzięki większej powierzchni styku. Jednocześnie obie te opony nie tracą stabilności podczas jazdy na zakręcie czy w trudnym terenie, dając motocyklistom swobodę cieszenia się z pewniejszej jazdy.