Od 5 do 15 marca trwać będzie jedna z największych targowych imprez motoryzacyjnych roku: Genewski Salon Samochodowy. Na targach w Genewie marka Volkswagen zaprezentuje piątą generację nowego Polo. Właśnie ten model od wielu lat jest jednym z najważniejszych samochodów w ofercie niemieckiego producenta.
Przy budowie nowego Polo, ściśle współpracowali ze sobą designerzy, konstruktorzy i specjaliści od produkcji. Zależało im na tym, by do klasy niewielkich samochodów wprowadzić taką jakość wizualną i techniczną, jaka oferowana jest w wyższym o dwie klasy segmencie. Główny projektant marki - Walter de Silva wpisał do swojego kredo la semplicit prostotę . Owa prostota w żadnym przypadku nie oznacza rezygnacji z czegokolwiek, wręcz przeciwnie. Jak wyjaśnił Walter de Silva elegancja i emocjonalność, sportowy charakter i dynamika tak jak zawsze pozostają głównymi kryteriami przy przygotowaniu projektu i kształtowaniu ostatecznej formy. W ramach tej prostoty i czystości starannie dobierane są środki, które najdokładniej wyrażają intencje designerów i najlepiej przemawiają do oglądających.
Polo ma długość 3952 mm (36 milimetrów więcej, niż poprzednik), szerokość 1682 mm (+ 32 milimetry) i oferuje miejsce dla pięciu osób oraz dużego bagażu (280 do 952 litry). Zwiększenie szerokości przy jednoczesnym zmniejszeniu wysokości (-13 milimetrów do 1454 mm) dało temu autu nowy, bardziej dynamiczny stosunek proporcji. Stylistyka jest zdominowana przez ostre, precyzyjne linie. Jak udowadniają wartości typowe dla wszystkich Volkswagenów, także w tym przypadku mniej na dłuższą metę znaczy więcej .
W pierwszym roku nowe Polo będzie dostępne z siedmioma silnikami czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Oferowane silniki benzynowe uzyskują moc między 44 kW / 60 KM a 77 kW / 105 KM. Nowością są oba najmocniejsze silniki benzynowe 1.4 o mocy 63 kW / 85 KM oraz połączony seryjnie z 6-biegową przekładnią silnik 1.2 TSI o imponującej mocy 105 KM. Również nowością w Polo są trzy silniki turbodiesel z Common-Rail. Czterocylindrowe jednostki o wysokim momencie obrotowym mają moc od 55 kW / 75 KM do 77 kW / 105 KM. Silnik mocy 66 kW / 90 KM zadebiutuje jeszcze w 2009 roku w wersji BlueMotion, zużywającej zaledwie 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emitującej tylko 96 g/km CO2.
Produkcja nowego Polo ruszy od koniec marca, najpierw w wersji czterodrzwiowej. Wprowadzenie na rynek ulepszonej pod względem optycznym i technicznym nowej wersji samochodu, który do tej pory znalazł przeszło milion nabywców, rozpocznie się w Niemczech w ostatnim tygodniu czerwca. Dwa tygodnie później Volkswagen będzie oferował ten model już w całej Europie, a później na całym świecie.