GT to rozwinięcie nowatorskiej koncepcji BMW PAS (Progressive Activity Sedan). Bazuje na kolejnej generacji Serii 5 i jest w pewnym sensie czymś pomiędzy oferowanymi do tej pory wersjami sedan i kombi. Nie jest to małe auto, bo w każdym wymiarze przerosło standardową Serię 5. Długość nadwozia wynosi 4 998 mm, szerokość to 1 901 mm, a wysokość równa jest 1 559 mm. Rozstaw osi jak w limuzynie 3 070 mm.
Po otwarciu drzwi, które pozbawione są ram wokół szyb, oczom ukazuje się czteromiejscowe wnętrze z panoramicznym szklanym dachem. W razie potrzeby tylne fotele mogą być przesuwane w przód i w tył o 100 mm, przy czym minimalna ilość miejsca na nogi, przy maksymalnym przemieszczeniu siedzeń do przodu, pozostaje porównywalna z BMW 5 Sedan. Przestrzeń bagażowa pomieści od 430 do 570 litrów. Natomiast po całkowitym złożeniu foteli przewieźć można aż 1 650 litrów bagażu.
Dodatkowym, ciekawym rozwiązaniem, które zwiększa użyteczność BMW 5 GT, jest dwuczęściowa klapa tylna. Otwierać można jej dolną część lub całość. Podobny patent zastosowano w nowej Skodzie Superb.
Pomimo, że ten 5-drzwiowy samochód wciąż jest konceptem, to do produkcji, która rozpocznie się w tym roku, wejdzie jego niewiele zmieniona wersja. Sprzedaż rozpocząć się ma na przełomie 2009 i 2010 roku.