BRE Bank rozszerzył funkcjonalność internetowego systemu bankowości elektronicznej iBRE, uzupełniając moduł Trade Finance o możliwość samodzielnej obsługi gwarancji bankowych.
Aplikacja systemu iBRE umożliwia klientom:
* samodzielne składanie zleceń i dyspozycji dotyczących gwarancji własnych
* monitorowanie przebiegu obsługi zlecenia
* składanie zleceń zmiany kwoty lub daty ważności czynnych gwarancji
* przeglądanie danych wszystkich czynnych gwarancji oraz dokumentów wygenerowanych w Banku na podstawie zleceń Klienta złożonych za pomocą systemu iBRE
Nowa funkcjonalność umożliwia nie tylko samodzielne składanie gwarancji standardowych, których treść jest zgodna ze stosowanymi w Banku standardami, ale także gwarancji niestandardowych, o treści proponowanej przez Klienta, która może być negocjowana z Bankiem za pośrednictwem systemu iBRE, przy czym Klient widzi tekst z poprawkami w wersji ostatnio przekazanej przez Bank. Klient może również samodzielnie zlecić zmianę kwoty lub daty ważności czynnych gwarancji.
Zasady składania i autoryzacji zleceń w iBRE są takie same jak dla zleceń dotyczących pozostałych produktów Trade Finance. Do formularza zlecenia użytkownik sytemu iBRE może dołączyć maksymalnie 5 plików elektronicznych w formacie jpg, pdf lub txt, o łącznej wielkości do 2MB kopię kontraktu lub jego fragmentów albo inne, ważne dokumenty. Nowa aplikacja iBRE może obsługiwać zlecenia dotyczące gwarancji z tekstem w językach: polskim, angielskim i niemieckim. BRE Bank udostępnia teksty gwarancji standardowych w języku polskim i angielskim.
Przypomnijmy, że w listopadzie ub. roku BRE Bank rozszerzył funkcjonalność iBRE o możliwość zdalnej obsługi dwóch produktów: akredytywy dokumentowej obcej oraz inkasa importowego.