- Dzięki dziesięciu nowym wersjom produkcyjnym samochodów Audi typu ultra, ich portfolio powiększyło się do 22 modeli
- Audi A3 1.6 TDI ultra, wkrótce także jako limuzyna
Ingolstadt, 30 maja 2014 r. Audi poszerza paletę bardzo oszczędnych i niskoemisyjnych modeli ultra z rodziny A3. Wyposażone w silnik 1.4 TFSI o mocy 110 kW (150 KM), łączą w sobie wyjątkowo sportowy charakter i wzorową ekonomikę zużycia paliwa.
Audi A3 1.4 TFSI ultra, dzięki rozwijaniu maksymalnej prędkości 220 km/h i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w niespełna 8,1 sekundy, jest czystą emanacją sportowego talentu. Swą skromność natomiast, samochód przejawia w zużyciu paliwa i emisji spalin. W trybie jazdy mieszanej potrzebuje zaledwie 4,7 litra benzyny na 100 kilometrów, co przekłada się na emisję 109 g dwutlenku węgla na kilometr.
Silnik TFSI o pojemności 1,4 litra oferowany jest z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów lub z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Jednostka napędowa wyposażona w system odłączanych na życzenie cylindrów „cylinder‑on‑demand”, montowana jest we wszystkich odmianach karoserii tego modelu – w wersji trzydrzwiowej, pięciodrzwiowej Sportback, w wersji Limousine oraz w eleganckiej wersji Cabriolet.
Na rynku dostępne jest także Audi A3 ultra z silnikiem 1.6 TDI. W wersji trzydrzwiowej i w modelu Sportback, jednostkę tę montuje już od roku 2013. W przyszłości, w taki właśnie silnik wysokoprężny o mocy 81 kW (110 KM), wyposażane będzie Audi A3 Limousine. Bardzo ekonomiczny motor zadowala się średnio 3,3 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów i emituje zaledwie 88 g CO2 na kilometr.
Modele ultra są przykładem szeroko zakrojonych działań i dążeń czterech pierścieni do konsekwentnego wdrażania równowagi środowiskowej w swoich produktach i w całym procesie produkcyjnym, przy jednoczesnym zapewnieniu jak największej radość z jazdy, tak typowej dla pojazdów tej marki.
W rodzinach modelowych A4, A5, A6 i A7, Audi ma już łącznie dwanaście modeli ultra z silnikami TDI i TFSI. We wszystkich zastosowano inteligentne rozwiązania techniczne obniżające zużycie paliwa i emisje spalin, co przynosi korzyści kieszeni klientów i środowisku naturalnemu. W tej chwili Audi oferuje razem aż 22 modele ultra.
Obok pojazdów hybrydowych e‑tron typu plug‑in i napędzanych gazem modeli g‑tron, samochody ultra stanowią trzecią koncepcję pojazdów seryjnych realizujących w praktyce zasadę zrównoważonej mobilności spod znaku Audi.
Dane o zużyciu w/w modeli:
Audi A4 ultra:
Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 4,4 – 4;
Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 114 – 104
Audi A5 ultra:
Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 4,3 – 4,2;
Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 111 – 109
Audi A6 ultra:
Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 4,6 – 4,4;
Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 119 – 114
Audi A7 ultra:
Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 4,7;
Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 122