Polo – nowa generacja

informacja prasowa | 30/01/2014 09:01

Polo debiutuje z nowymi silnikami, nowymi rozwiązaniami technicznymi
i nowym wyglądem

Nowe silniki spełniające normę EU 6 są dynamiczne i nawet o 21 procent oszczędniejsze

Nowe systemy Infotainment i systemy wspomagające

Poznań, 29 stycznia 2014 r. – Z prawie 14 milionami wyprodukowanych egzemplarzy Volkswagen Polo jest jednym z najczęściej sprzedawanych małych samochodów na świecie. Jednak oprócz kompaktowych wymiarów, atrakcyjnych cen i niskiego zużycia paliwa, Polo nie ma żadnych innych cech małego auta. Nowa generacja ma tych cech jeszcze mniej, ponadto jest znacznie udoskonalona pod względem technicznym. Ogromny krok na przód zrobiły szczególnie nowe silniki spełniające wymagania normy EU 6 oraz systemy Infotainment i wspomagające kierowcę. Cała paleta jednostek napędowych została odnowiona. Silniki zużywają teraz nawet o 21 procent mniej paliwa. Rekordowymi wartościami może pochwalić się nowe Polo TDI BlueMotion: ze średnim zużyciem paliwa 3,2 l/100 km (82 g/km CO2) - jest to jeden z najoszczędniejszych samochodów na świecie. Po raz pierwszy od jesieni dostępny będzie Volkswagen z silnikiem benzynowym jako samodzielny model BlueMotion – będzie to Polo TSI BlueMotion, zużywające 4,1 l/100 km i emitujące 94 g/km CO2.

Komfort i bezpieczeństwo wykraczają poza granice klasy. Polo rocznik 2014 z wyjątkowym w tej klasie spektrum nowych technologii poprawiających komfort i bezpieczeństwo, jeszcze bardziej zwiększy dystans dzielący go od konkurentów. Jako jeden z pierwszych samochodów kompaktowych, od jesieni Polo dostępne będzie z reflektorami LED. Seryjnie model podstawowy, Polo Trendline, będzie wyposażony w reflektory H7. Nowością są oferowane w momencie wprowadzenia na rynek, podwójne okrągłe reflektory w technologii H7 (seryjne od Polo Comfortline).

Nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego poprawia zachowanie się pojazdu podczas manewrów. Opcjonalnie Volkswagen będzie oferował Polo z nowym zawieszeniem Sport Select, które dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom umożliwia kierowcy wybór jednej z dwóch charakterystyk tłumienia. Równocześnie do nowego Polo wprowadzone zostały liczne systemy wspomagające, znane z klasy Golfa. Należy do nich seryjny hamulec multikolizyjny (po kolizji samoczynnie inicjuje hamowanie), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC. Obserwację przestrzeni za samochodem umożliwia opcjonalna kamera cofania Rear Assist.


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.

Nowość dostępna w sieci:

VW