Nowy Opel Monza Concept z oponami Dunlop

informacja prasowa | 13/09/2013 09:09

Zaawansowana technologia na targach we Frankfurcie

Warszawa, 12 września 2013 r. – Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon high performance i ultra high performance, zaprojektował ogumienie do nowego koncepcyjnego Opla Monza. Pojazd zostanie zaprezentowany na rozpoczynających się w tym tygodniu we Frankfurcie 65. Międzynarodowych Targach Motoryzacji. Zaprojektowane wspólnie przez Opla i Dunlopa opony doskonale współgrają z nowym wzornictwem samochodu i uzupełniają jego lekką, atletyczną linię.

Prace nad koncepcyjną oponą w rozmiarze 245/35 R 21 rozpoczęły się na początku tego roku oraz przebiegały wieloetapowo, aby konstruktorzy mogli w pełni sprostać wysokim oczekiwaniom i standardom Opla. Stylistyka opiera się na tych samych eleganckich liniach, które można dostrzec w nowym Monza Concept, dlatego opony przyczyniają się do jeszcze atrakcyjniejszego wyglądu samochodu na drodze.

„Zespoły projektowe Dunlopa i Opla pracowały nad tym, by wzór bieżnika idealnie pasował do eleganckiej linii pojazdu. Każdy szczegół opony został omówiony, oceniony i zaprojektowany zgodnie z najwyższymi standardami i wymaganiami marki Opel” – wyjaśnia Helmut Fehl z Centrum rozwoju i zaawansowanego wzornictwa Dunlopa w niemieckim Hanau.

Mając na uwadze potrzebę zapewniania bardziej zrównoważonej przyszłości, Monza Concept wykorzystuje zwiększoną elektryfikację samochodu w codziennej jeździe – od rozwiązań wydłużających zasięg po technologie stosowane w ogniwach paliwowych. Dążenie do optymalnej efektywności pojazdu uzupełniają lekkie opony, zaprojektowane przez Dunlop, a charakteryzujące się niskim oporem toczenia.

Rozwój koncepcyjnej opony do nowego Monza Concept jest częścią działań Dunlopa na rzecz wspierania wiodących producentów samochodów w Europie zarówno w zakresie nowych modeli, jak i prezentacji aut koncepcyjnych. Dzięki temu, że marka Dunlop oferuje wysokiej jakości opony, które zaspokajają zarówno obecną, jak i przyszłą potrzebę wyższej efektywności, jest ona regularnie zapraszana do współpracy przez producentów aut.

„Nasze dążenie do uczestniczenia w rozwoju pojazdów nowej generacji znajduje kolejne potwierdzenie w tym projekcie. Zawdzięczamy to nie tylko naszym zaawansowanym możliwościom inżynieryjnym, ale także w dużym stopniu mistrzostwu w projektowaniu wizualnym” – mówi H. Fehl.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy.

W 2013 r. przypada 125. rocznica powstania firmy Dunlop i przedstawienia przez jej założyciela opony pneumatycznej. Więcej informacji na temat Dunlopa można znaleźć na stronie www.dunlop.pl oraz www.motorsport.dunlop.eu.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 52 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia ok. 69 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.