Nowa jakość dźwięku w świecie multimedialnej rozrywki

Creative | 20/11/2012 12:11

Stale rozwijający się świat rozrywek multimedialnych na komputerach PC stawia coraz to nowe wyzwania nie tylko przed projektantami efektów graficznych, ale również konstruktorami odpowiedzialnymi za dźwięk. Najwyższe oczekiwania względem dźwięku nie są już typowe wyłącznie dla najbardziej zapalonych melomanów dziś każdy gracz oraz fan kina domowego oczekuje efektów dźwiękowych, które pozwolą mu zanurzyć się w świecie ulubionej gry czy filmu. Naprzeciw tym oczekiwaniom od wielu lat wychodzi firma Creative, twórca legendarnych kart Sound Blaster. Pierwsza karta z najnowszej serii Z trafia właśnie na półki sklepowe w Polsce. Mnogość rozwiązań technologicznych wykorzystanych podczas tworzenia karty Sound Blaster Z gwarantuje niezwykle realistyczne efekty audio oraz najwyższą jakość i czystość odtwarzanego dźwięku.

Kluczowym komponentem nowych kart dźwiękowych Sound Blaster z serii Z jest niezwykle wydajny procesor dźwięku i głosu Sound Core3D. Został on zaprojektowany do współpracy z technologiami SBX Pro Studio Pro. Technologia ta pozwala nie tylko na odtwarzanie realistycznego, przestrzennego dźwięku, ale również na pełną personalizację efektów audio każdy użytkownik może je dopasować do swoich indywidualnych potrzeb i gustów. Mając świadomość, jak istotny jest krystalicznie czysty dźwięk podczas komunikacji zarówno w grach typu MMO jak i podczas konferencji prowadzonych poprzez aplikacje typu VoIP (np. Skype) Creative udostępnia swe autorskie technologie CrystalVoice, gwarantujące czysty i bogaty dźwięk bez zakłóceń i pogłosu. Karta Sound Blaster Z wyposażona została również w zewnętrzny mikrofon Sound Blaster z układem formowania wiązki, umożliwiającym rozmowy z wykorzystaniem zestawu głośnomówiącego. Ten kompletny zestaw pozwala nie tylko na odbieranie, ale też i rejestrowanie dźwięku w najwyższej jakości.

Nowa karta Creative wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zarówno graczy, jak i fanów innego rodzaju rozrywek multimedialnych dostępnych na komputerach PC. Sound Blaster Z oferuje odstęp sygnału od szumu na poziomie 116 dB, co oznacza, że dostarczany przez nią dźwięk cechuje się jakością o 34,4 razy lepszą, niż ten pochodzący ze zintegrowanej karty dźwiękowej. Wzmacniacz słuchawek 600 Ohm oraz wsparcie przejścia 192kHz do wyjścia analogowego gwarantują dźwięk o fenomenalnej jakości. Karta posiada również błyszczące podświetlenie LED i pozłacane złącze O/I. Pożytecznym dodatkiem jest przełącznik między słuchawkami a głośnikami, który obsługiwać można poprzez oprogramowanie Sound Blaster Control Panel wyklucza to konieczność każdorazowego odłączania słuchawek w momencie przechodzenia na głośnik. Funkcje Dolby Digital Live i DTS Connect umożliwiają przesyłanie sygnału audio do dekodera lub zestawu kina domowego za pośrednictwem pojedynczego kabla, zapewniając uzyskanie efektownego dźwięku wielokanałowego 5.1 z dowolnego źródła.

Rozwiązania i technologie zastosowane w Sound Blaster Z
Procesor dźwięku Sound Core3D obsługujący zaawansowane technologie dźwięku i głosu.
Technologie dźwiękowe SBX Pro Studio oferujące niespotykany, realistyczny dźwięk
i niesamowite efekty przestrzenne w głośnikach i zestawach słuchawkowych.
Technologie CrystalVoice gwarantujące krystaliczną czystość głosu podczas konferencji wideo, gier wieloosobowych oraz czatów internetowych.
Mikrofon Sound Blaster tworzący wraz z technologią CrystalVoice Focus strefę akustyczną
i tłumiący odgłosy spoza niej.
Wysokiej jakości wzmacniacz wyjścia słuchawkowego, pozwalający na podłączenie słuchawek i zestawów słuchawkowych o impedancji do 600 omów.


Minimalne wymagania systemowe
Zalecany jest procesor Intel Core2 Duo lub odpowiadający mu procesor AMD 2,2 GHz bądź szybszy.
Płyta główna z chipsetem Intel, AMD lub innym, w pełni zgodnym
Microsoft Windows 8 (32/64-bit), Windows 7 (32/64-bit)
1 GB pamięci RAM
Ponad 600 MB wolnej przestrzeni dyskowej
Wolne gniazdo PCI Express (x1, x4 lub x16)
Dostępny napęd CD-ROM lub DVD-ROM


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.