NOWA RODZINA SILNIKÓW INGENIUM W JAGUAR LAND ROVER

informacja prasowa | 15/07/2014 12:07

  • Ingenium to całkowicie nowa rodzina silników. Wszystkie jednostki są lekkie, kompaktowe oraz mają bardzo niską emisję spalin. W skład palety wchodzą
    turbo-diesle oraz jednostki benzynowe z doładowaniem. Każda z nich jest niezwykle wydajna oraz oferuje poziom osiągów oczekiwany przez naszych klientów.
  • Jednolita i konfigurowalna bazowa architektura silników diesla i benzynowych umożliwia szybszy rozwój oraz wprowadzanie modyfikacji i zmian do produkcji a tym samym szybszy rozwój projektów wchodzących na rynek.
  • Zaprojektowane przez inżynierów Jaguar Land Rover jednostki wejdą do produkcji na początku 2015 roku w całkowicie nowej fabryce w Wolverhampton (UK)
  • Waga jednostek została zmniejszona nawet o 80kg względem obecnie używanych jednostek napędowych. Seria Ingenium wykorzystuje całą serię patentów dla maksymalizacji wydajności, osiągów oraz redukcji emisji CO2.

Whitley, UK: Ingenium jest nową serią jednostek napędowych diesla oraz benzynowych, jaką marki wprowadzą do swoich modeli. Silniki stanowią przełom w zakresie wydajności oraz osiągów I pozwalają markom utrzymywać bardzo konkurencyjną pozycję względem konkurencji.

Firma ujawnia dzisiaj szczegółowe informacje na temat nowych, ultralekkich jednostek napędowych czerpiących inspirację z samochodów koncepcyjnych oraz technologii przyszłości.

Ingenium: Elastyczne, Modułowe, Konfigurowalne

Jaguar Land Rover stworzyło własną, unikalną serię jednostek napędowych, które są w stanie sprostać rosnącym potrzebom klientów marek. Wydajność, niska masa własna, wysokie osiągi to cechy charakterystyczne dla nowych jednostek benzynowych i diesla.

Brief silników Ingenium zawierał bardzo wiele niezwykle trudnych wyzwań. Wśród nich można było znaleźć m.in:

  • Konfigurowalność oraz elastyczność umożliwiająca bezproblemową aplikację we wszystkich nowych samochodach marek Jaguar oraz Land Rover.
  • Skalowalność umożliwiająca tworzenie mniejszych i większych jednostek w przyszłości.
  • Możliwość stosowania jednostek z napędem RWD oraz AWD
  • Zaprojektowane do współpracy z manualnymi oraz automatycznymi skrzyniami biegów. Jednostki mają być również stosowane w rozwiązaniach hybrydowych.
  • Łatwość modyfikacji o nowe rozwiązania technologiczne dostępne w przyszłości.

Inżynierowie Jaguar Land Rover w centrach rozwojowych w Whitley oraz Gaydon stworzyli spójny aluminiowy blok silnika o kompaktowych wymiarach. Jest on wytrzymały a za razem daje możliwość zastosowania zarówno w jednostkach benzynowych jak I diesla.

Blok między pojedynczymi jednostkami dzieli również te same cylindry 500cc oraz tłoki umożliwiając jeszcze szerszą aplikację między dużymi a małymi jednostkami napędowymi, co wyraźnie wpływa na ich efektywność oraz możliwości rozwojowe całej rodziny Ingenium. Jaguar Land Rover zainwestował 40 milionów £ w centrum rozwojowe Technical Centre w Whitley.

Wszystkie silniki diesla i benzynowe będą wyposażone w najnowocześniejsze turbosprężarki znacząco poprawiające osiągi szczególnie przy niższych prędkościach obrotowych silnika.

Modułowa konstrukcja nowych jednostek napędowych umożliwia dzielenie wielu komponentów między jednostkami diesla oraz benzynowymi. Rozwiązanie to podnosi, jakość pojedynczych komponentów, jest efektywne kosztowo oraz ułatwia proces produkcji, co przekłada się również na przyśpieszenie wdrażania nowych rozwiązań do samochodów produkcyjnych.

“Klienci na całym świecie oczekują coraz to nowszych, bardziej czystych i wydajnych rozwiązań. Ingenium idealnie sprawdzi się w samochodach terenowych oraz sportowych gdzie ponadprzeciętne właściwości jednostki napędowej są koniecznością. Ta seria silników przenosi nas na zupełnie inny poziom.” powiedział Dr. Wolfgang Ziebart, Dyrektor Działu Inżynieryjnego Jaguar Land Rover.

“Tworzenie i produkcja własnych jednostek napędowych zwiększa naszą elastyczność oraz zdolność reakcji na zmiany legislacyjne, technologiczne zapoczątkowane przez konkurencję. Rozwiązanie to znacznie ułatwi nam wyznaczenie nowych trendów w zakresie produkcji jednostek napędowych przyszłości.” dodaje Dr Ziebart. “Wierzymy, że dzięki nowemu konceptowi uda nam się pogodzić konflikt wysokiej emisji spalin oraz osiągów wymaganych w samochodach wysokiej klasy, jakimi są produkty Jaguar Land Rover.”

Technologia
Ingenium dostarczy klientom Jaguar Land Rover więcej niż mogli kiedykolwiek oczekiwać po silnikach samochodu premium. Jednostki charakteryzować się będą wysokimi parametrami. Duży moment obrotowy przy niskich obrotach, szybką reakcja gaz oraz rekordowo niskie zużycie paliwa I emisja spalin.

Główną strategią inżynierów Jaguar Land Rover mającą mieć znaczący wpływ na osiągnięcie postawionych celów we wszystkich jednostkach jest diametralne ograniczę tarcia wewnętrznego silników.

Pierwsza jednostka napędowa z serii Ingenium to 2.0 Litra diesel znany z oznaczenia AJ200D. Silnik ma ograniczone tarcie aż o 17% względem obecne odpowiednika. Parametr ten ma wpływ na wydajność jednostki, ale również sprawia, że silnik ten ma jedną z najlepszych elastyczności I szybkości reakcji wśród jednostek dostępnych na rynku.

Ingenium to sześć kluczowych rozwiązań technologicznych, które znacząco wpływają na zwiększone osiągi, niezwykłą wydajność oraz znacząco zredukowane tarcia wewnętrzne:

  • Łożyskowanie wałków rozrządu oraz wyrównoważających.
  • Komputerowo kontrolowane pompy oleju, które oszczędzają energię oraz dbają o dostarczenie optymalnej ilości oleju przy każdej prędkości obrotowej silnika oraz temperaturze jego pracy.
  • Komputerowo kontrolowane pompy wodne optymalizujące przepływ chłodziwa przez jednostkę dbające o optymalizację pracy silnika zależnie od temperatury, prędkości obrotowej oraz obciążenia jednostki. Obieg rozdzielony jest na dwa niezależne kanały, dzięki czemu w zimne dni nagrzewanie jednostki jest znacznie szybsze a co za tym idzie obniżona jest emisja spalin a silnik nagrzewa się szybciej, dzięki czemu również pasażerowie wcześniej mogą cieszyć się ciepłym powietrzem wewnątrz kabiny w zimowe dni.
  • Uproszczony system zaworów skonstruowany w formie modułowej.
  • Wały korbowe odsunięte od centralnej części bloku silnika.
  • Elektronicznie kontrolowane dysze chłodzące z opcją wyłączenia dla szybszego nagrzewania jednostki.

Wszystkie jednostki serii Ingenium wyposażone zostaną w zaawansowane, wysoko wydajne turbosprężarki, centralny bezpośredni wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, zmienne czasy otwarcia zaworów oraz technologię start-stop.

Ingenium wejdą na rynek, jako najintensywniej przetestowane przedprodukcyjnie jednostki Jaguar Land Rover. Ponad 72 000 godzin testów na hamowaniach oraz 2 miliony mil przejechanych w realnym świecie.

Kluczowa rola w redukcji wagi pojazdów

Jaguar Land Rover jest obecnie liderem w produkcji nadwozi wykonanych całościowo z aluminium. Wprowadzenie jednostek Ingenium będzie stanowić perfekcyjne uzupełnienie dla lekkich nadwozi a co za tym idzie dla ogólnej poprawy właściwości jezdnych samochodów Jaguar Land Rover.

Inżynierowie Jaguar Land Rover skupiają się na redukcji masy w każdym z komponentów pojazdów marek a w tym w redukcji masy jednostek napędowych. Pomimo dodawania nowych komponentów oraz zwiększenia mocy silniki Ingenium będą nawet do 80kg lżejsze od ich obecnych odpowiedników.

“Ingenium wypełnia naszą obietnicę produkcji samochodów o najwyższych parametrach. Jednostki są najbardziej zaawansowanymi technologicznie silnikami oferowanymi w perfekcyjnym połączeniu z ultra lekkimi nadwoziami SUV oraz segment aut sportowych” powiedział Ron Lee, Direktor Inżynierii Silników Jaguar Land Rover.

“Ingenium jest niezwykłym projektem, ponieważ co bardzo rzadkie mieliśmy okazję stworzyć jednostki napędowo zaczynając od całkowicie czystej kartki papieru. Możliwość ta ograniczyła ilość kompromisów oraz barier technologicznych, jakie spotyka się przy modernizacji istniejących jednostek napędowych.” powiedział Lee.


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.

Nowość dostępna w sieci:

Jaguar