Sportowe, wszechstronne i nowoczesne. Tak Audi opisuje najnowsze A3 Sportback. Trzeba przyznać, że 5-drzwiowa wersja prezentuje się wyjątkowo ciekawie i wygląda lepiej niż 3-drzwiowy brat. Oczywiście na pewno wiele osób narzekać będzie na unifikację stylistyczną auta z innymi modelami marki, ale Niemcy preferują taki styl i trzeba go zaakceptować. W każdym razie na pewno kupując Sportbacka, warto zainwestować w pakiet S line, w który wyposażono model widoczny na zdjęciach.
A3 Sportback ma następujące wymiary: 4,31/1,78/1,42 m (dł./szer./wys.). Oznacza to, że w porównaniu do odmiany 3-drzwiowej auto jest o 73 mm dłuższe. Rozstaw osi wynosi 2,63 m i także jest dłuższy od odmiany 3d o 35 mm, a od poprzednika o 58 mm. Ponadto w porównaniu do brata powiększono o 35 mm rozstaw kół. Pojemność bagażnika wynosi 380 l i jest o 15 l więcej niż w 3d i o 10 l więcej niż poprzedniku. Po złożeniu siedzeń mamy do dyspozycji 1220 l. Dzięki nowoczesnym materiałom udało się także zbić wagę o słuszne 90 kg, a auto bazuje na nowe płycie podłogowej MQB.
Wnętrze jest dokładnie takie samo, jak w odmianie 3d i dla niektórych zbyt proste w swej formie. Jak zwykle to kwestia gustu, za to na pewno zachwyci wszystkich znana już wysoka jakość wykończenia. Wyposażenie seryjne obejmie m.in. poduszkę kolanową kierowcy, ręczną klimatyzację, a także wskaźnik ciśnienia powietrza w oponach.
Paleta jednostek napędowych będzie taka sama, jak w odmianie 3-drzwiowej. Oznacza to, że za napęd odpowiedzialne są dwa diesle: 1.6 TDI/105 KM oraz 2.0 TDI/150 KM i dwa motory benzynowe: 1.4 TFSI/122 KM lub 1.8 TFSI/180 KM. W późniejszym czasie pod maską zagoszczą jednostki: 1.2 TFSI/105 KM, 1.4 TFSI/140 KM, 2.0 TDI/184 KM, a także silnik TCNG o mocy 110 KM, który będzie napędzany e-gazem - ekologicznym gazem, wytwarzanym przez Audi. W 2014 roku do produkcji wejdzie Audi A3 Sportback e-tron, z napędem hybrydowym typu plug-in.
Standardowo wszystkie silniki współpracują z 6-stopniową skrzynią manualną. W opcji można sobie zamówić przekładnię S tronic, a modele 1.8 TFSI lub 2.0 TDI dostępne są na życzenie ze stałym napędem quattro. Oś przednią w porównaniu z modelem poprzednim przesunięto o 40 mm do przodu, dzięki czemu skrócił się zwis przedni.