V40 ma zastąpić trzy modele w ofercie Volvo - C30, S40, V40.
Szwedzi wkraczają na popularny rynek crossoverów i liczą, że V40 Cross Country zdoła co roku zainteresować 17 tys. klientów. 50 proc. tej puli ma trafić do Europy, a 30 proc. do Chin.
Już sam wygląd wskazuje, do czego auto zostało stworzone. Szwed zyskał zmodyfikowane zderzaki, nowe progi, osłony podwozia, a także relingi dachowe. Do tego dochodzą alufelgi w rozmiarze do 19 cali, a także nowy grill i pionowe światła do jazdy dziennej. Nadwozie zdobi nowy lakier Raw Cooper. We wnętrzu czeka na nas kolorystyka Copper Dawn na środkowej konsoli, a paleta skórzanych tapicerek została uzupełniona o wersję Espresso Brown.
Pod maską szeroka gama jednostek napędowych. Auto można kupić z dwoma silnikami benzynowymi: T4 (1.6, 180 KM, 270 Nm, z overboostem 300 Nm) i T5 (2.5, 254 KM, 400 Nm, z overboostem 440 Nm). Na fanów diesli czekają trzy motory: D2 (1.6, 115 KM, 185 Nm, overboost 300 Nm), D3 (2.0, 150 KM, 350 Nm) oraz D4 (2.0, 177 KM, 400 Nm). Jednostki można zestawić zarówno z 6-biegową automatyczną skrzynią (T5, T4, D4, D3) oraz 6-stopniową ręczną (T4, D4, D3 oraz D2).
Wszystkie wersje wyposażone są w funkcję start-stop oraz odzyskiwania energii hamowania. Aby auto mogło sobie poradzić w trochę trudniejszym terenie podwyższono je o 40 mm. Na pokładzie znajdziemy także system kontroli zjazdu (Hill Descent Control), a w wersji T5 napęd na cztery koła.