Jest to dopiero początek wyzwania, którego podjęła się marka Levi's . Główny cen marki to produkować więcej zabierając mniej, czyli produkować więcej produktów z tej linii.
Ostatnie badania przeprowadzone na zlecenie Levi Strauss & Co. pokazują, że w ciągu swojego 'życia' para klasycznych dżinsów Levi's 501 najwięcej wody potrzebuje w procesie wzrostu bawełny wykorzystywanej do produkcji denimu oraz podczas ich prania w domu. Jako przedsiębiorstwo, Levi Strauss & Co. Stara się redukować zużycie wody wykorzystywanej do nawadniania bawełny, a także monitoruje w jaki sposób dostawcy tkanin wykorzystują wodę w procesie ich produkcji. Firma rozpoczęła także kampanię "Care Tag for Our Planet , która polega na umieszczaniu na metkach spodni dodatkowych informacji w jaki sposób dbać o ubrania, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w środowisko naturalne, a więc: poprzez rzadsze pranie, pranie w zimnej wodzie, tradycyjne suszenie, bez użycia suszarek elektrycznych a także oddawanie ubrań organizacjom charytatywnym, kiedy nie są nam już potrzebne.